"چپ‌های تحریمی" یا همان اصلاح‌طلبانِ تحریم کننده انتخابات؛ بصورت خواسته یا ناخواسته در مسیر مقابل نظام و مردم قرار گرفته‌اند اما این حقیقت را انکار می‌کنند!

سرویس سیاست مشرق _ "مرتضی مبلغ" از مقامات وزارت کشور دولت اصلاحات و از کادرهای حزب اتحاد ملت به تازگی در بخشی از یک مصاحبه که وبسایت روزنامه هم‌میهن آنرا منتشر کرد، پیرامون فعالیت احزاب در ایران و نیز الزامات تشکیل حزب واحد در طیف‌های سیاسی گفته است:

"نظام حاکم بر فضای سیاسی کشور در کل درست و منطقی با احزاب رفتار نمی‌کند. احزاب را مزاحم می‌داند. برداشت صحیحی وجود ندارد که احزاب رکن مردم‌سالاری هستند. لذا بهای لازم را به احزاب نمی‌دهند"!

او همچنین تصریح می‌کند: فرض کنید قانون انتخابات اصلاح شود، اگر حاکمیت به احزاب باور نداشته باشد، باردیگر احزاب را زمین می‌زنند و کارشکنی صورت می‌گیرد. هم حاکمیت باید احزاب را بپذیرد، هم ساختار حقوقی باید به نفع احزاب اصلاح شود و اینها لازم و ملزوم یکدیگر هستند و در این شرایط جامعه راه خود را پیدا می‌کند. اگر این اتفاق بیفتد، اختلاف‌هایی که بین جناح‌های همسو است، تعدیل می‌شود و این اختلافات در فراکسیون‌های حزبی پیگیری می‌شود. [۱]

*این سخنان آقای مبلغ در ظاهر امر سخنان خیرخواهانه یک فرد دموکرات به نظر می‌رسد که به دنبال تعمیق مردمسالاری است...

اما در باطن امر، اینها سخنان یک تحریم‌گر انتخابات و ذبح‌کننده صندوق رأی است که همراه با رجال جریان سیاسی متبوع خود پا بر رأی مردم گذاشتند و دست به "تحریم انتخابات" زدند...

چه اینکه مردم باید بدانند اصلاح‌طلبان در رفتاری ستادی و جمعی؛ دو انتخابات سال‌های ۹۸ و ۱۴۰۰ را رسما تحریم کردند و موجب انصراف برخی از مردم برای حضور در انتخابات شدند.

با دانستن این اطلاعات مشخص می‌شود که شاهد یک "نمایش" هستیم.

نمایش کسانی که هنگام حضور در دولت و مناصب اجرایی هیچ هنری در کارآمدی ندارند و در هنگام حضور در فعالیت‌های سیاسی هم دست به تحریم انتخابات می‌زنند و به سمت برداشتن اسلحه علیه مردم و نظام اسلامی حرکت می‌کنند!

آنها به مردم نمی‌گویند که نظام اسلامی با هیچ فعالیت حزبی معقولی مخالف نیست اما این احزاب هستند که به جای ارائه کارنامه‌ها و متدهای موفق اجرایی؛ یکسره به دنبال تفاسیر عجیب و غریب از قانون هستند و در برخی احزاب نیز شاهدیم که حتی دست به تحریم انتخابات هم می‌زنند!

اکنون آیا نظام اسلامی مقصر است؟

پاسخ مشخص است و امثال مبلغ برای لاپوشانی افتضاح تحریم انتخابات باید کارهای دیگری بکنند...

مردم باید بدانند که برخی از این افراد تا قبل از روز انتخابات تلاش می‌کردند تا نقشه‌شان برای تحریم انتخابات افشا نشود [۱] و پس از انتخابات هم ابراز می‌کردند که ما تحریم نکردیم!

اما بعدا کم‌کم از پس پرده بیرون آمدند و کسانی از خود آنها ابراز کردند که رفتار تحریمی رخ داده است. [۲]

و امروز کار به جایی رسیده است که غیر از "نمایش مقصرتراشی مبلغ"؛ برخی از سران این جریان حتی ابراز می‌دارند که انتخابات‌های بعدی را هم تحریم می‌کنیم! [۳]

همه باید در فرایند "جهاد تبیین" بدانیم که نتیجه این رخدادها و ذبح صندوق رأی جز شورش نخواهد بود.

چه اینکه وقتی جریانی سیاسی، صندوق رأی را بر زمین بگذارد؛ قاعدتا اسلحه را برخواهد داشت و این نکته باید مد نظر رجال سیاسی و چشمان آگاه جامعه باشد... 

***

1_mshrgh.ir/1035158

2_mshrgh.ir/1072874

3_mshrgh.ir/1352504

برچسب‌ها