کد خبر 1403728
تاریخ انتشار: ۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۹

به دنبال وقوع بارش‌های سیل‌آسای دیشب در محور لردگان به خوزستان، کوه محدوده روستای بیدله ریزش کرد که با تلاش راهداران در کمترین زمان پاکسازی شد.

به گزارش مشرق، مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری گفت: ریزش کوه، موجب مسدود شدن موقت جاده لردگان به خوزستان شد، اما این مسدودی در کمترین زمان رفع و هم‌اکنون تردد در این مسیر روان است.

روح‌الله غلامی افزود: در حال حاضر هیچ جاده‌ای در استان چهارمحال و بختیاری مسدود نیست و تردد جریان دارد.

وی گفت: خسارت‌های وارده به جاده‌های روستایی نیز در حال رفع است و تلاش می‌شود مشکلات به حداقل برسد.

غلامی همچنین درباره خسارت‌های وارده به جاده‌های استان در پی بارش‌های اخیر و جاری شدن سیلاب در برخی شهرستان‌ها یادآور شد: میزان خسارت‌ها بیش از انتظار است و باید ارزیابی نهایی و برآورد خسارت‌ها در روزهای آینده پس از پایان بارش‌ها انجام شود.

وی بیشترین خسارت وارده بر جاده‌های استان را متوجه محورهای ارتباطی در شهرستان بن، کوهرنگ و خانمیرزا دانست و گفت: از مردم خواسته می‌شود از سفرهای غیرضروری تا پایان فعالیت سامانه بارشی خودداری کنند.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه ۱۳ گروه شامل ۳۰۰ نیروی راهداری به همراه تجهیزات و ماشین‌آلات تا پایان بارش‌ها در استان در حالت آماده‌باش به سر می‌برند، یادآور شد: تمهیدات لازم برای مقابله با حوادث احتمالی در محورهای ارتباطی استان اندیشیده شده است.

محور ارتباطی بروجن به لردگان و لردگان به خوزستان از جمله محورهای شریانی در چهارمحال و بختیاری است که فلات مرکزی را به جنوب غربی کشور متصل می‌کند.

سامانه بارشی از شامگاه چهارشنبه در چهارمحال و بختیاری فعال شده و تاکنون باعث جاری شدن سیل در پنج شهرستان این استان شده است.

بر اساس پیش‌بینی‌های سازمان هواشناسی بارش باران تابستانه ناشی از فعالیت سامانه مانسون تا روز دوشنبه در چهارمحال و بختیاری تداوم دارد و هشدار سطح قرمز در این خصوص نیز صادر شده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران