کد خبر 1388428
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۸

خبرگزاری‌های روسیه ویدیوهایی از ۲ سرباز آمریکایی منتشر کرده‌اند که در خاک اوکراین مشغول جنگ با روسیه بوده‌اند.

به گزارش مشرق، خبرنگار راشا تودی (آرتی) ویدئویی را منتشر کرده است که در آن «الکساندر دروکه» یکی از مزدوران آمریکایی که گمان می‌رود در نزدیکی خارکیف دستگیر شده است، حضور دارد.

از سوی دیگر، یکی دیگر از گزارشگران روسی ۲ ویدئو منتشر کرده که دروکه و یکی دیگر از مزدوران آمریکایی به نام «اندی هوین» را نشان می‌داد. خبرگزاری اسپوتنیک اعلام کرده که هر دوی آن‌ها در ویدیوها به روسی می‌گویند: «من مخالف جنگ هستم.»

بیشتر بخوانید:

بایدن از آمریکایی ها خواست به اوکراین سفر نکنند

گفتنی است، پایگاه اینترنتی واشنگتن فری بیکن چندی پیش از اعزام گروه‌های افراطی مستقر در آمریکای شمالی و اروپا به خاک اوکراین خبر داده بود.  حدود یک ماه پس از آغاز جنگ اوکراین نیز، «دیمیتری کولبا» وزیر امور خارجه اوکراین اعلام کرد که تعداد درخواست مزدوران خارجی برای کمک به ارتش اوکراین در مبارزه با روسیه به بیست هزار نفر رسیده است.

بخش امنیت وزارت خارجه روسیه نیز اعلام کرده آمریکا با استفاده از پایگاه غیرقانونی خود در سوریه در حال جذب و اعزام عناصر تروریستی از سوریه به اوکراین است.

آمریکا  از آغاز شروع جنگ روسیه و اوکراین، از درگیری «مستقیم» با روسیه خودداری کرده است. بایدن پیش از ۲۴ فوریه مدعی شد نیروهای آمریکایی را از اوکراین خارج کرده تا از درگیری با روسیه جلوگیری شود. ۲ هفته پیش هم «مارک میلی» رئیس ستاد مشترک ارتش ادعا کرد آمریکا هنوز از تصمیم برای بازگرداندن سربازان خود به خاک اوکراین خیلی دور است.

منبع: باشگاه خبرنگاران