وزیر امور خارجه پاکستان با اذعان به مقاومت جمهوری اسلامی ایران در برابر مشکلات و تلاش برای پیشبرد نظام اقتصادی کشور، گفت: باید نحوه رونق معیشت و مقابله با تحریم‌ها را از ملت ایران بیاموزیم.

به گزارش مشرق، «بلاول بوتو زرداری» در دومین روز از سفر رسمی خود به ایران، روز چهارشنبه طی سخنرانی در جمع دیپلمات‌ها و کارمندان سفارت پاکستان در تهران بر لزوم استفاده از ظرفیت‌های دو کشور برای دستیابی به منافع اقتصادی تاکید کرد. 

وی که ریاست حزب مردم پاکستان را نیز برعهده دارد، با اشاره به روابط پیچیده این کشور با هند، مشارکت راهبردی پاکستان با چین و مشکلات ناشی از اوضاع نابسامان افغانستان، اظهار داشت: همسایه نزدیک ما ایران است. ما دارای نقاط مشترک تاریخی، مذهبی و فرهنگی هستیم اما تاکنون از پتانسیل‌های یکدیگر بهره‌برداری نشده است. 

بیشتر بخوانید:

تقویت روابط تهران – اسلام آباد باعث ارتقای رونق اقتصادی و امنیت در منطقه می‌شود/ ایران از ظرفیت‌های لازم برای تأمین نیازهای پاکستان برخوردار است

وی با اذعان به مشکلات ناشی از تحریم‌ها پیش روی ملت ایران، گفت: مردم ایران با تمامی این مشکلات از ظرفیت‌های داخلی استفاده و معیشت خود را کنترل کرده اند و این موضوعی است که ما باید از آن الگو بگیریم. 

وزیر امور خارجه پاکستان اظهار داشت: ما باید از ملت ایران بیاموزیم که چگونه اقتصاد کشور را با وجود مشکلات بین المللی و یا تحریم‌ها، بچرخانیم. 

گفتنی است، بلاول بوتو زرداری روز گذشته طی دیدار با آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری کشورمان در تهران با قدردانی از حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران از پاکستان در تمامی لحظات، گفت: نشست آتی کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و پاکستان مردادماه امسال برگزار خواهد شد. 

«بلاول بوتو زرداری» سیاستمدار جوان و فرزند ارشد خانم «بی نظیر بوتو» نخست وزیر فقید پاکستان به عنوان رهبر حزب هم پیمان با دولت جدید این کشور هفتم اردیبهشت امسال وزیر خارجه و سکان‌دار دستگاه دیپلماسی پاکستان شد. وزیر امور خارجه کشورمان اولین مقام ارشد خارجی بود که ساعاتی پس از انتخاب وزیر جدید امور خارجه پاکستان طی تماس تلفنی با وی، از زرداری برای سفر به تهران دعوت به عمل آورد.

 
 
 

منبع: ایرنا