کد خبر 1385671
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۷:۵۸

وزارت امور خارجه استونی از احضار سفیر روسیه در این کشور درپی اظهارات ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه پیرامون شهر ناروا استونی خبر داد.

به گزارش مشرق، وزارت امور خارجه استونی از احضار سفیر روسیه در این کشور درپی اظهارات ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه خبر داد.

وزارت امور خارجه استونی روز جمعه در بیانیه ای اعلام کرد که «رین تاسمار» معاون وزیر خارجه این کشور مراتب تاسف خود را درباره اظهارات رئیس جمهور روسیه پیرامون پیشینه شهر ناروا استونی به سفیر روسیه ابراز کرد.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه روز پنج شنبه در دیدار با تجار جوان روس گفته بود که پتر کبیر روسیه در جریان جنگ با سوئد طی سال‌های ۱۷۰۰ تا ۱۷۲۱ سرزمین‌هایی را که در اصل برای روسیه بودند باز گرفت که از جمله آنها شهر ناروا بود که هم اکنون در خاک استونی قرار دارد.

بیشتر بخوانید:

مسکو: نظامیان اوکراینی از مردم به عنوان سپر انسانی استفاده می‌کنند

گفتنی است که عملیات نظامی روسیه در اوکراین به تیره شدن روابط مسکو با کشورهای اروپایی از جمله استونی منجر شده است.

لازم به ذکر است که روسیه در ۲۴ فوریه سال جاری میلادی (۵ اسفند سال گذشته) عملیات ویژه نظامی خود در اوکراین را با هدف غیرنظامی و نازی زدایی کردن این کشور آغاز کرد. این اقدام روسیه در حالی صورت گرفته است که به گفته مقامات این کشور چاره دیگری در برابر مسکو در مقابله با سیاست‌های خصمانه غرب و ائتلاف نظامی ناتو نمانده بود.

مقامات روسیه بارها اعلام کرده اند که اگر اوکراین تمایل خود را برای بازگشت به میز مذاکره اعلام کند، مسکو نیز به این مسئله پاسخی مثبت خواهد داد و این فقدان اراده اوکراین است که مذاکرات را به بن بست کشانده است.

منبع: مهر