کد خبر 1381737
تاریخ انتشار: ۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۵۳

همزمان با انتشار برخی گزارشها در خصوص فروش پنهانی سلاح به اروپا از سوی رژیم صهیونیستی، وزیر جنگ این رژیم گفت که با توجه به جنگ بین روسیه و اوکراین، به فروش اسلحه به کشورهای اروپایی علاقه مند شده ایم.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز «بنی گانتس» امروز (دوشنبه) با بیان این مطلب ادعا کرد که  رژیم اسرائیل ظرفیت زیادی در صنعت نظامی دارد و در این زمینه از دانش فنی و تجربه زیادی برخوردار است و ما خوشحال می‌شویم در هر جایی که بتوانیم برای بهبودی تولید خود، برای صادرات [تسلیحات نظامی] مشارکت کنیم البته نه بدون بررسی.  

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی افزود، این رژیم در سال گذشته میلادی به رکورد صادرات تجهیزات نظامی به ارزش سه میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار دست یافته است و امسال قصد دارد از آن فراتر رود.  

گانتس در پاسخ به سوالی درباره فروش اسلحه به آلمان توسط رژیم صهیونیستی به «تال اشنایدر» روزنامه نگار صهیونیست گفت که این گونه معاملات از طریق رسانه‌ها اعلام نمی‌شود.  

ماه گذشته، گزارشی به نقل از «ابرهارد زورن» رئیس ستاد کل ارتش آلمان منتشر شد مبنی بر اینکه  آلمان در حال بررسی خرید تسلیحات ضد هوایی از رژیم اسرائیل یا آمریکا برای مقابله با تهدیدات از جمله موشک‌های «اسکندر» روسیه در کالینینگراد است.  

گانتس از اظهار نظر درباره این گزارش خودداری کرد اما در عین حال گفت که هزینه‌های نظامی آلمان از زمان حمله روسیه به اوکراین افزایش یافته است.

منبع: ایرنا