کد خبر 1377817
تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۲

نایب رییس هیات مدیره صندوق ذخیره فرهنگیان از احیای ۵۰۰ میلیارد ریال از مطالبات فرهنگیان عضو این صندوق از دولت با مساعدت وزیر آموزش و پرورش خبر داد.

به گزارش مشرق، حمید باقرنژاد با اشاره به اینکه میزان بدهی دولت به صندوق تا پایان سال ۱۴۰۰ بالغ بر ۳۱۰۰ میلیارد تومان است، افزود: به منظور تامین بخشی از این مطالبات مبلغ ۱۰۰۰ میلیارد ریال در ردیف ۵ جدول ۱۸ قانون بودجه سال ۱۴۰۰ پیش‌بینی و بابت ۵۰۰ میلیارد ریال از آن، تخصیص مربوط صادر و به صورت نقدی وصول شد.

وی افزود: وزیر آموزش و پرورش در راستای احقاق حقوق فرهنگیان، با توجه به مشکلات به وجود آمده در قالب بند ک تبصره ۱۲ قانون بودجه کشور در مکاتبه با ریاست مجلس، سازمان برنامه و بودجه و ریاست خزانه‌دار کل کشور این موضوع را به شکل ویژه پیگیری کردند و در فاصله کوتاهی مبلغ ۵۰۰ میلیارد ریال به شکل نقدی به حساب صندوق واریز شد.

معاون مالی و سرمایه انسانی صندوق ذخیره فرهنگیان، آن را روزنه امیدی برای احیای همه مطالبات فرهنگیان عضو از دولت به طرق ممکن عنوان کرد و گفت: مبلغ مذکور به نسبت سهم‌الشرکه اعضا، به حساب اعضای فعلی صندوق منظور شده و به حساب بیش از ۲۶۰ هزار بازنشسته که از سال ۱۳۹۶ از صندوق خارج شده‌اند، واریز می‌شود.

باقرنژاد افزود: پیگیری مطالبات اعضای صندوق از دولت و همچنین محاسبه و تخصیص ارزش مالکانه دارایی‌های صندوق و ورود به بازار سرمایه از دستورکارهای جدی این موسسه خواهد بود.

منبع: تسنیم