کد خبر 1377381
تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۵

رویترز روز جمعه در گزارشی با استناد به تحلیل داده‌های کشتیرانی اعلام کرد که چین واردات نفت از روسیه را با تخفیف زیادی در مقایسه با رقبای خود از دیگر کشورها افزایش داده است.

به گزارش مشرق، رویترز روز جمعه در گزارشی با استناد به تحلیل داده‌های کشتیرانی اعلام کرد که چین واردات نفت از روسیه را با تخفیف زیادی در مقایسه با رقبای خود از دیگر کشورها افزایش داده است.

بنابراین، انتظار می‌رود واردات نفت روسیه از طریق مسیرهای دریایی چین در ماه می به رکورد ۱.۱ میلیون بشکه در روز در مقایسه با ۷۵۰ هزار بشکه در روز در سه ماهه اول سال ۲۰۲۲ و ۸۰۰ هزار بشکه در روز در سال ۲۰۲۱ دست پیدا کند.

این خبرگزاری خاطرنشان کرد که چین به طور جداگانه روزانه حدود ۸۰۰ هزار بشکه نفت روسیه را از طریق خطوط لوله مطابق با توافقات دولتی دریافت می کند.

بنابراین، حجم واردات نفت چین از روسیه می تواند به حدود ۲ میلیون بشکه در روز برسد که معادل ۱۵ درصد از کل تقاضای چین محسوب می‌شود.

اداره کل گمرک چین پیشتر گزارش داده بود که صادرات نفت روسیه به چین در دوره ژانویه تا آوریل حدود ۷.۴ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش یافته و به ۲۵.۶ میلیون تن رسیده است.

با این حال، با توجه به گزارش رویترز، پکن اکنون در حال پر کردن خلاء کشورهای غربی است که به دلیل عملیات نظامی ویژه در اوکراین از واردات حامل های انرژی روسیه خودداری کردند.

منبع: تسنیم