کد خبر 1369563
تاریخ انتشار: ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۰۰:۵۱

وزیران امور خارجه ایران و سوریه در تماسی تلفنی درباره موضوعات مورد علاقه دوجانبه گفتگو کردند.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه ایران و فیصل مقداد وزیر امور خارجه سوریه تلفنی درباره مسائل مختلف بحث و تبادل نظر کردند.

دو طرف درباره بزرگداشت روز جهانی قدس در سوریه، ایران و کشورهای مختلف جهان و حمایت همه جانبه ایران و سوریه از پایداری مردم فلسطین در برابر حملات جنایتکارانه رژیم صهیونیستی به مسجدالأقصی گفت‌وگو کردند.

المقداد و امیرعبداللهیان همچنین بر مواضع قاطع ایران و سوریه در حمایت از ملت فلسطین و حقوق مشروع آنها تاکید کردند.

دو طرف در خصوص بزرگداشت روز جهانی قدس در سوریه، ایران و کشورهای مختلف جهان و حمایت همه جانبه کشورهایشان از پایداری مردم فلسطین در مقابله با حملات جنایتکارانه (اسرائیل) به مسجد الاقصی گفتگو کردند.

فیصل مقداد با تاکید بر اینکه روابط راهبردی سوریه و ایران همواره به سمت توسعه بیشتر پیش می رود، بر ضرورت افزایش همکاری اقتصادی بین دو کشور برای مقابله با آثار اقدامات غیرقانونی و غیرانسانی اقتصادی قهری غرب علیه مردم دو کشور تاکید کرد. 

عبداللهیان نیز با اشاره به عمق روابط بین سوریه و ایران و تلاش مستمر برای ارتقای همکاری‌ های دو کشور در همه زمینه‌ ها، بر حمایت کشورش از سوریه و مردم آن و آمادگی ایران برای فراهم کردن همه چیز برای غلبه بر اثرات منفی‌  اقدامات اجباری یک جانبه تاکید کرد.

منبع: تسنیم