کد خبر 1368235
تاریخ انتشار: ۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۹:۴۲

باسکول جزو تجهیزاتی است که سالیان بسیار زیادی است برای توزین اجسام سنگین مورد استفاده قرار میگیرد اما در گذشته مانند امروز خبری از باسکول های دیجیتالی نبود و تنها باسکول های قدیمی که به آنها قپان گفته میشد مورد استفاده قرار میگرفت. امروزه باسکول ها با پیشرفت تکنولوژی اغلب در نوع دیجیتالی تولید میشوند و این موضوع کار را برای توزین آسان و سریع کرده است. یکی از مزیت های بزرگ باسکول دیجیتال به دقت بالای آن باز میگردد. در واقع نمیتوان دقت باسکول دیجیتال را با باسکول های قدیمی مقایسه نمود و دقت بسیار بالایی دارند. آسان تر شدن توزین به لطف نمایشگر دیجیتالی نیز باعث شده تا سرعت در توزین تا حد زیادی افزایش یابد. همچنین دیجیتالی شدن باسکول در افزایش مدل های مختلف باسکول تاثیر زیادی داشته است و ممکن است یک باسکول با یک ظرفیت توزین در مدل های مختلف و با امکانات گوناگون در بازار به فروش برسد.

انواع باسکول دیجیتال بر اساس قدرت و دقت توزین

باسکول با قدرت و دقت توزین مختلف در بازار وجود دارد که از 100 کیلوگرم تا 1 و 2 تن و حتی بالاتر را شامل میشود. بستگی به کسب و کار شما دارد که از میان انواع باسکول با قدرت و دقت توزین مختلف کدام یک را انتخاب میکنید. دقت داشته باشید که هر چه قدرت توزین انواع باسکول افزایش می یابد در نتیجه دقت آن نیز به مراتب کمتر میشود. به طور مثال یک باسکول که قدرت توزین آن 1000 کیلوگرم است از دقتی برابر با یک باسکول 200 کیلویی برخوردار نیست. به همین دلیل تنها بهتر است بر اساس نیاز و کسب و کار خود یک باسکول دیجیتال مناسب را خریداری کنید و صرفا به این دلیل که باسکول قدرت توزین بالاتری دارد اقدام به خرید نکنید زیرا قدرت بالای باسکول مطمئنا دقت آن را کاهش میدهد.

انواع باسکول دیجیتال بر اساس بدنه

بدنه باسکول ها اغلب از فلز تشکیل شده است که باید نیز اینگونه باشد زیرا باسکول ها اجسام سنگین را توزین میکنند پس در صورتی که بدنه آنها فلزی نباشد در نتیجه با مشکل دفرمگی و عدم تعادل با قرار دادن اجسام سنگین و دیگر مشکلات مواجه خواهند شد. اما ساختار بدنه باسکول ها میتواند با یکدیگر متفاوت باشد و در حال حاضر انواع و اقسام باسکول طراحی و تولید شده اند که بدنه آنها با یکدیگر متفاوت است. باسکول ثابت، باسکول متحرک، باسکول دیواری و باسکول غلطکی از دسته باسکول هایی هستند که بیشترین میزان فروش را به خود اختصاص داده اند که در این میان باسکول ثابت نسبت به دیگر باسکول ها پرفروش تر است. باسکول ثابت از انواع باسکول دیجیتال است که نمایشگر آن در یک قسمت از بدنه اصلی قرار گرفته و قابلیت جابجایی ندارد. باسکول متحرک نیز درست در نقطه مقابل باسکول ثابت قرار دارد و نمایشگر آن بر روی یک چند پایه و جدای از بدنه اصلی قرار میگیرد. باسکول دیواری نیز از انواع باسکول است که مانند باسکول متحرک از نمایشگری جدای از بدنه برخوردار است اما این نمایشگر بر روی دیوار قابل نصب و اجرا است. همچنین باسکول غلطکی نیز از انواع باسکول دیجیتال است که نمایشگری جدای از بدنه دارد و سینی آن نیز به صورت غلطکی طراحی شده است که هم زمان میتواند عمل توزین انجام دهد.

امکانات باسکول

از دیگر مواردی که باعث تمایز میان باسکول ها میشود امکانات آنها است. امکانات باسکول ها به لطف دیجیتالی شدن به آنها اضافه شده است و هر برند و هر مدل ممکن است از امکانات محتلفی برخوردار باشد که شما به عنوان خریدار باید امکانات هر یک را بررسی و سپس خرید خود را انجام دهید. امکانات باسکول هر چه بیشتر باشد مطمئنا کار توزین نیز آسان تر خواهد شد. اتصالات مختلف را باید یکی از امکانات اصلی باسکول نام برد. این اتصالات به کاربر اجازه میدهند تا تجهیزات جانبی متعددی را به باسکول متصل نماید که از مهمترین این تجهیزات میتوان چاپگر جانبی و کامپیوتر را نامید. پارسنگ، توزین چند مرحله ای و شمارش اقلام هم وزن را نیز باید از دیگر امکانات باسکول دیجیتال نام برد. البته متناسب با برند و مدل باسکول امکانات گوناگونی در آن به کار گرفته میشود و نمیتوان به صورت دقیق گفت که تمامی باسکول ها چه امکاناتی را به خود اختصاص داده اند.

خرید باسکول بر اساس برند

برای خرید باسکول باید برند آن را نیز در کنار عوامل دیگر در نظر داشته باشید. برندهای گوناگونی از خارجی گرفته تا ایرانی در بازار وجود دارد اما دیگر کمتر کسی را میتوان یافت که به سراغ برندهای خارجی برود زیرا برند های ایرانی به خوبی نیاز او را برطرف میسازند. همچنین یکی از فاکتورهای اصلی که همواره برای خرید باسکول مد نظر قرار میگیرد کیفیت آن است که باسکول ایرانی کیفیت بالایی دارد و حتی در برخی برندها از نمونه های خارجی نیز با کیفیت تر هستند. برای خرید باسکول بهتر است برندهای ایرانی مانند محک را انتخاب کنید که میتواند هزینه های شما را تا حد زیادی بکاهد و از سویی بالاترین کیفیت را به خود اختصاص داده است.

باسکول محک بهترین باسکول ایرانی

یکی از بهترین باسکول های ایرانی که طرفداران زیادی نیز دارد باسکول محک است. باسکول محک از جمله باسکول های دیجیتال ایرانی است که در چهار مدل مختلف یعنی باسکول ثابت محک، باسکول متحرک محک، باسکول دیواری محک و باسکول رولیک دار محک تولید میشود. هر چهار مدل باسکول محک طرفداران زیادی دارند اما باسکول ثابت و باسکول متحرک بیشترین فروش را به خود اختصاص داده اند. باسکول محک از بدنه ای فلزی تشکیل شده و سینی آن نیز در بسیاری از مدل ها به صورت استیل نیز قابل سفارش است. دقت توزین باسکول محک بسیار بالا است که به لطف لودسل بسیار با کیفیت چنین دقتی دارد. امکانات فراوانی نیز به باسکول محک مطابق با استانداردهای روز دنیا افزوده شده است که آن را به یک گزینه ایده آل برای خرید بدل کرده است. گارانتی 2 ساله، خدمات پس از فروش گسترده و قیمت مناسب و مصوب کارخانه را نیز باید از دیگر ویژگی های باسکول محک بر شمرد. برای مشاهده مدل های گوناگون باسکول محک و دریافت اطلاعات بیشتر از مشخصات کلی و فنی باسکول و سپس ثبت سفارش و خرید میتوانید به وب سایت فروشگاه تراز محک ( دفتر مرکزی محصولات محک ) مراجعه و یا به صورت حضوری و تلفنی خرید خود را از این فروشگاه انجام دهید.

قیمت باسکول

یکی از عواملی که بر روی قیمت باسکول تاثیر گذار است مطمئنا و بدون شک برند آن است که دراین بین برندهای خارجی از قیمت بالاتری برخوردار هستند. اما با توجه به اینکه قیمت باسکول تولید داخل با در نظر گرفتن کیفیت بالا بسیار مناسب است نیازی به خرید باسکول های خارجی گران قیمت دیده نمیشود. قیمت باسکول تحت تاثیر قدرت متفاوت خواهد بود و باید گفت این عامل از عواملی است که بیشترین تاثیر را در کنار برند بر روی قیمت دارد. هر چه قدرت توزین باسکول بیشتر میشود قیمت آن نیز افزایش می یابد. باسکول هایی که قدرت آنها 1000 کیلوگرم به بالاتر است از تفاوت قیمتی بیشتری با باسکول های 200 تا 500 کیلوگرم برخوردار هستند. آپشن ها نیز میتوانند قیمت باسکول را متاثر از خود افزایش دهند. به طور مثال اگر باسکول چرخدار نیاز داشته باشید و یا باسکول را با سینی استیل سفارش دهید باید هزینه بالاتری را نیز صرف خرید آن کنید.

https://tarazmahak.com/

** این محتوا صرفا جنبه تبلیغاتی دارد و توسط سفارش دهنده آن تهیه و تنظیم شده است

برچسب‌ها