کد خبر 1367888
تاریخ انتشار: ۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۹:۴۹

یک موسسه غیردولتی انگلیس موسوم به گروه صلح سبز آمارهایی منتشر کرده است که نشان می‌دهد دولت انگلیس در اعمال تحریم علیه روسیه کاملاً ریاکارانه عمل می‌کند.

به گزارش مشرق، داده‌های تحلیلی آماری یک منبع غیردولتی در دولت انگلیس می‌گوید این کشور در زمان جنگ اوکراین حدود ۲۷۶ میلیون دلار نفت از کشور روسیه خریداری کرده است.

داده های منتشر شده توسط شبکه جهانی صلح سبز در روز چهارشنبه نشان داد که بریتانیا از زمان آغاز جنگ در اوکراین در ۲۴ فوریه، حدود ۲ میلیون بشکه نفت روسیه را وارد کرده است.

جورجیا ویتاکر، یک کارشناس و فعال حوزه انرژی در این شبکه گفت: دولت بریتانیا با ریاکاری غریبه نیست. حمایت تسلیحاتی از اوکراین و ارسال سلاح به این کشور با خرید نفت روسیه تناقض دارد. وقتی بخواهیم از اوکراین دفاع کنیم و در همان زمان از روسیه نفت بخریم این مسئله غیرصادقانه است.

به گفته موسسه گرین‌پیس انگلیس، ‌ در مجموع هشت محموله نفتی از پایان فوریه تاکنون از نفت روسیه به بریتانیا تحویل داده شده است و طبق آمارها به‌ طور میانگین هر هفته یک نفت‌کش به این کشور می‌رسد.

یک نفتکش دیگر حامل ۳۳هزار تن گازوئیل روسیه در حال حاضر در سواحل لینکلن شایر لنگر انداخته است.

این درحالی است که انگلیس به عنوان بخشی از اقدامات خود علیه مسکو در مورد جنگ اوکراین، ورود کشتی‌های تحت پرچم روسیه، به این کشور ممنوع کرده است.

در بیانیه گروه صلح سبز آمده است: تمام محموله‌های سوخت روسیه که از زمان آغاز جنگ وارد بریتانیا شده‌اند، به‌طور قانونی وارد شده‌اند، که نشان می‌دهد دولت در اعمال تحریم‌ها کاملاً‌ نمادین عمل می‌کند.

منبع: ایرنا