کد خبر 1366477
تاریخ انتشار: ۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۰

برخلاف ادعای صوفی، رئیس جمهور هیچگاه این سفرها را کافی ندانسته است بلکه این سفرها برای مواجهه نزدیک مسئولان کشور با درد مردم و آشنایی بیشتر با معضلات کشور است.

به گزارش مشرق، علی صوفی، فعال اصلاح طلب و از وزرای دولت اصلاحات که چندی پیش در اظهاراتی عجیب گفته بود: «رویکرد دولت سیزدهم اصلا مردمی نیست» و «دعو رئیسی استفاده از نیروهای کارآمد نیست» این بار در گفتگو با روزنامه آرمان رئیس جمهور را انسان خوبی و دارای حسن نیتی معرفی کرده است که باید در تهران بنشیند و سفر استانی نرود.


صوفی گفته است: «شخص آقای رئیسی انسان بسیار با حسن نیتی است و آنهایی که وی را با احمدی‌نژاد مقایسه می‌کنند در اشتباه هستند. احمدی‌نژاد از هنجارها دوری می‌کرد. چنانکه اساسا هنجارهای بین‌المللی و مدیریت داخلی را قبول نداشت و همه چیز را به هم می‌ریخت. در حالی که آقای رئیسی اینگونه نیست و با حسن نیت است و دوست دارد که واقعا کار کند. از قضا موقعیت خوبی هم دارد چرا که الان شرایط کشور به گونه‌ای است که حتی اصلاح‌طلبان هم با شکست دولت آقای رئیسی طرفی نخواهند بست و فرصتی به‌دست نخواهند آورد که بعدا قدرت را در دست بگیرند».

وی در ادامه بیان داشته است: «هر چند که تشخیص رئیس‌جمهور این است که برای رسیدگی به روند امور به استان‌ها سفر کنند و فکر می‌کنند که رو در رو شدن با مردم و دیدن مردم در استان‌ها کافی است. در حالی که اصلا اینگونه نیست و آقای رئیسی باید در مرکز؛ هیأت دولت را مدیریت کند و برنامه داشته باشد و با برنامه جلو برود».

گفتنی است از محسنات دولت سیزدهم و شخص رئیس جمهور همین تحرکات و سفرهای استانی که هم مورد اقبال مردم قرار گرفته و هم برای دولت برکات زیادی داشته است. نتایج مدیریت کارتابلی و تهران نشینی در دوره گذشته به طور کامل در زندگی مردم حس شد.

نکته دیگر آن است که برخلاف ادعای صوفی، رئیس جمهور هیچگاه این سفرها را کافی ندانسته است بلکه این سفرها برای مواجهه نزدیک مسئولان کشور با درد مردم و آشنایی بیشتر با معضلات کشور است.