آمریکا اعلام کرد با ادامه فشار بر صنایع نظامی روسیه و قطع زنجیره تامین نیازهای آن، این صنعت را نابود خواهد کرد.

سرویس جهان مشرق _ هشتمین هفته از جنگ اوکراین رو به پایان است؛ نبرد نهایی بر سر تعیین تکلیف جبهه شرقی و منطقه دونباس آغاز شده اما هنوز شکل گسترده به خود نگرفته است.

در مدت زمان ۲ هفته ای که حجم درگیری ها میان دو طرف کاهش محسوسی داشت کشورهای غربی اقدام به ارسال تجهیزات گسترده نظامی به خاک اوکراین کردند و به تازگی نیز برخی کشورها آمادگی خود را برای ارسال تسلیحات جدید به ارتش اوکراین اعلام کرده اند که بد نیست نگاهی داشته باشیم به جزئیات موارد فوق:

کره جنوبی و ارسال تانک و نفربرهای ذخیره

طبق برخی گزارش ها، دولت کره جنوبی قصد دارد ۳۰ دستگاه تانک T-۸۰ و ۶۰ دستگاه خودروی رزمی پیاده نظام BMP-۳ ارتش این کشور را به اوکراین اهدا کند.

این تجهیزات در دهه ۱۹۹۰ و در ازای بدهی‌های روسیه به کره جنوبی تحویل شده بود و سالهای طولانی است که در انبار و به شکل ذخیره نگهداری می‌شدند.

کمک توپخانه ای هلند به ارتش اوکراین

دولت هلند رسما اعلام کرده است که این کشور تجهیزات توپخانه ای به ارتش اوکراین تحویل خواهد داد.

مدل توپخانه تحویلی مشخص نیست اما ممکن است از نوع هویتزرهایی ۱۵۵ میلیمتری FH-۷۰ ساخت مشترک انگلستان، آلمان و ایتالیا باشد که در اواخر دهه ۱۹۹۰ میلادی ۱۵ قبضه از این سیستم توپخانه ای توسط هلند از آلمان خریداری شد و هم اکنون در حالت ذخیره هستند. از سویی دیگر این کشور کاربر سیستم توپخانه ای مدرن PzH ۲۰۰۰ ساخت آلمان نیز هست و ممکن است جز کاندیداهای تحویلی به اوکراین باشند.

پافشاری آلمان بر مخالفت با تحریم نفت روسیه و ارسال سلاح سنگین به اوکراین

اولاف شولتز صدر اعظم آلمان بار دیگر اعلام کرد تغییری در سیاست های این کشور در زمینه جنگ اوکراین به وجود نیامده و این کشور حاضر به ارسال تسلیحات سنگین برای ارتش اوکراین نیست.

در واقع حدسیات و انتظاراتی که اوکراین و کشورهای غربی برای ارسال تجهیزاتی نظیر تانک های اصلی میدان نبرد Leoparf یا سیستم های توپخانه ای و پدافندی از سوی آلمان برای کمک به اوکراین وجود داشته به واقعیت تبدیل نخواهند شد.

صدراعظم آلمان همچنین یک بار دیگر قاطعانه با تحریم نفت و گاز روسیه مخالفت و اعلام کرد این کشور به خرید انرژی از مسکو ادامه خواهد داد.

ارسال جنگنده های جدید برای نیروی هوایی اوکراین

سرانجام پس از مدت ها کش و قوس و انتشار شایعات مختلف، وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد اوکراین جنگنده‌های جدید و همچنین قطعات یدکی از کشوری به غیر از آمریکا دریافت کرده است.

در این گزارش به نوع جنگنده‌ها و کشور فرستنده آنها اشاره نشد، اما اسلواکی هفته پیش برای ارسال ۱۲ فروند جنگنده میگ-۲۹ خود به اوکراین اعلام آمادگی نمود و آمریکا نیز اعلام کرد مخالف این انتقال نیست.

ناگفته نماند اسلواکی چندی پیش تنها آتشبار S-۳۰۰PMU خود را به اوکراین فرستاد و در ازای آن پاتریوت‌های آلمانی و هلندی در خاک این کشور مستقر شدند. این کشور برای ارسال میگ-۲۹ به اوکراین نیز درخواست کرده تا به جای آنها جنگنده های F-۱۶ را از امریکا تحویل بگیرد.

واشنگتن: صنایع نظامی روسیه را گام به گام نابود می‌کنیم!

آمریکا اعلام کرد با ادامه فشار بر صنایع نظامی روسیه و قطع زنجیره تامین نیازهای آن، این صنعت را نابود خواهد کرد.

والی آدیمو، معاون وزیر دارایی آمریکا روز دوشنبه ۱۸ آوریل در حاشیه نشست صندوق بین‌المللی پول اعلام کرد که آمریکا به فشار بر صنایع نظامی روسیه ادامه خواهد داد و گفت: «مرحله بعدی اقدامات ما این خواهد بود که ماشین جنگی روسیه را با از بین بردن دستگاه نظامی- صنعتی این کشور و زنجیره تامین آن، ذره ذره نابود کنیم.»

این خبر به روزرسانی می‌شود ...

برچسب‌ها