کد خبر 1362989
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۱

وزارت امور خارجه ترکیه گزارش حقوق بشری آمریکا درباره خود را ادعاهای بی‌پایه‌ و مایوس‌کننده خوانده و آن رد کرد.

به گزارش مشرق به نقل از آناتولی،  وزارت امور خارجه ترکیه با انتشار بیانیه‌ای نسبت به موارد مطرح شده در گزارش حقوق بشر سال ۲۰۲۱ وزارت خارجه آمریکا واکنش نشان داد.

در متن این بیانیه آمده است: ادعاهای بی‌پایه وزارت امور خارجه آمریکا درباره کشورمان در گزارش حقوق بشر سال ۲۰۲۱ که ۱۲ آوریل ۲۰۲۲۲ منتشر شد، را نا امید کننده دانسته و رد می‌کنیم.

مایه تاسف است که مبارزه ترکیه با همه اشکال تروریسم و در راس آنها پ. ک.ک/ی. پ.گ، فتو، داعش و DHKP-C هنوز از سوی آمریکا درک نشده است.

مطرح کردن دروغ‌های فتو، عامل کودتای خائنانه ۱۵ جولای به طور گسترده در این گزارش، گویای این حقیقت است که آمریکا علیرغم همه شواهد و مستندات ارائه شده، به پروپاگاندا و ابرازی برای تبلیغ این گروه تروریستی ادامه می‌دهد.

چشم‌پوشی از تروریست بودن پ. ک.ک و عنوان کردن ادعاهایی در حمایت از آن و گفتمان‌های محافل مرتبط با تروریست‌ها، غیرقابل قبول است.

این وزارتخانه ضمن تاکید بر اراده ترکیه برای حمایت و توسعه حقوق بشر در چارچوب گزارش های قبلی، تصریح کرد: همکاری با سازوکارهای بین‌المللی حقوق بشر، استراتژی اصلاحات قضایی ۲۰۱۹ و برنامه اقدام حقوق بشر ۲۰۲۱ تنها برخی از نشانه‌های مشخص این اراده است.

از آمریکا می‌خواهیم که بر پیشینه حقوق بشری خود تمرکز کرده و به بهانه مبارزه با تروریسم به مشارکت با شاخه‌های گروه‌های تروریستی پایان دهد.

ترکیه قاطعانه به تلاش خود برای دفاع از حقوق شهروندان خود و میلیون‌ها نفری که میزبان آنها است، ادامه خواهد داد.

منبع: تسنیم