کد خبر 1359706
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۵

مدیرکل گمرکات استان کرمانشاه از رشد ۵۰۷ درصدی ارزش ارزی صادرات از مرز خسروی خبر داد.

به گزارش مشرق، بختیار رحمانی پور اظهار کرد: ۶۸۷ میلیون و ۲۴ هزار و ۳۶۲ دلار کالا طی سال ۱۴۰۰ با وزن یک میلیون و ۶۲۵ هزار و ۷۸۵ تن کالا از مرز خسروی به خارج از کشور صادر شده که نسبت به سال ۹۹ به لحاظ وزنی ۳۱۳ درصد رشد و از لحاظ ارزش پولی ۵۰۷ درصد رشد داشته است.

وی در بیان میزان صادرات از طریق مرز سومار، افزود: در مرز سومار نیز میزان صادرات در مقایسه با سال ۹۹ از لحاظ ارزش ۴۶۶ درصد و از لحاظ وزنی ۳۴۳ درصد رشد را شامل شده که به طور کلی در سال ۱۴۰۰ میزان ۵۳۰ میلیون و ۱۶۳ هزار و ۵۹۶ دلار با مقدار یک میلیون و ۳۷۸ هزار و ۲۶۰ تن کالا از طریق این مرز صادر شده است.

مدیرکل گمرکات استان کرمانشاه تصریح کرد: در سال گذشته از طریق مرز پرویز خان یک میلیارد و ۲۲ میلیون و ۳۸۸ هزار و ۳۸۵ دلار به میزان ۲ میلیون و ۴۰۵ هزار و ۹۸۵ تن کالا به خارج از کشور صادر شده است.

رحمانی پور به صادرات کالا از طریق مرز شیخ صله اشاره کرد و گفت: با رشد ۱۳ درصدی صادرات کالا نسب به سال ۹۹ از طریق مرز شیخ صله میزان ۴۰۹ میلیون و ۳۴۸ هزار و ۵۱۹ دلار به وزن ۷۳۳ هزار و ۹۶۰ تن کالا به خارج از کشور صادر شده است.

وی بیان کرد: سرامیک، آهن‌آلات و میلگرد، میوه و تره بار، سنگ‌های ساختمانی، ظروف یکبارمصرف، لبنیات، انواع محصولات پلاستیکی و کاشی از جمله کالاهای صادراتی سال ۱۴۰۰ بوده که از طریق مرزهای ذکر شده به خارج از کشور صادر شده‌اند.

منبع: مهر