در ۲ روز اخیر روند حملات موشکی ارتش روسیه با استفاده از موشک های کروز کالیبر با موشک بالستیک اسکندر تغییر قابل توجهی داشته و به اهداف با ارزش تر و با شناسایی دقیق تر انجام می‌گیرد.

سرویس جهان مشرق _ روز سی و دوم جنگ اوکراین آغاز شده است و به نظر می‌پرسد تغییر راهبرد اصلی کرملین در میدان نبرد از تصرف پایتخت اوکراین به تامین امنیت منطقه دونباس در شرق، قطعی باشد.

در روزهای گذشته شاهد کاهش شدید فعالیت نیروی هوایی روسیه در مناطق عمق اوکراین یا شمال کی‌یف بودیم و بر روی زمین نیز تنها در بندر ماریوپل و اطراف شهرهای سومی و خارکیف شاهد درگیری‌های گسترده زمینی هستیم.

روز گذشته نیروهای ارتش روسیه موفق به کترل کامل شهر ایزیوم در غرب منطقه لوهانسک شدند و پیش بینی می‌شود پیکان حملات به سمت جنوب این منطقه و شهرهای اسلاویانسک و کراماتورسک باشد که در نبردهای سال ۲۰۱۴ نیز چند بار بین دو طرف دست به دست شده بود؛ تصرف این دو منطقه از این جهت اهمیت دارد که حاشیه امن قابل توجهی برای جدایی طلبان منطقه لوهانسک ایجاد کرده و همچنین کلیه مناطق مورد ادعای آنها برای اعلام استقلال و جدایی از خاک اوکراین را شامل می‌شود.

حملات هدفمند ارتش روسیه به مخازن سوخت اوکراین

در ۲ روز اخیر روند حملات موشکی ارتش روسیه با استفاده از موشک های کروز کالیبر با موشک بالستیک اسکندر تغییر قابل توجهی داشته و به اهداف با ارزش تر و با شناسایی دقیق تر انجام می‌گیرد.

انبارهای سوخت ارتش اوکراین که نقش مهمی در پشتیبانی از تجهیزات نظامی این کشور در خط مقدم نبرد دارند اهداف تازه موشک‌های روسی هستند؛ دو روز قبل بود که انبار نفت منطقه کالینوفکا هدف حمله موشک های کروز روسی قرار گرفت که به تازگی نیز تصاویر ماهواره تجاری MAXAR از این منطقه منتشر شده و نشان می دهد یک دپوی سوختی در این منطقه به طور کامل نابود شده است.

همچنین روز گذشته نیز ۲ حمله موشکی به شهر لویو در غرب اوکراین و نزدیکی مرز لهستان انجام شد که یک مقر نظامی و یک انبار سوختی را در این منطقه هدف قرار دادند.

دقت جالب موشک های روسی اسکندر

موشک بالستیک تاکتیکی اسکندر از نخستین روز آغاز نبرد در خاک اوکراین از مهمترین تسلیحات روسی برای حمله به اهداف مهم در عمق خاک این کشور بوده است.

سامانه پدافندی بوک اوکراینی از دید پهپاد روسی

یکی از مهمترین اهداف ارتش روسیه در نبرد اخیر سرکوب پدافند هوایی اوکراین بود اما در هفته های نخست جنگ نیروی هوایی روسیه در انجام این ماموریت ناکام بوده و ده ها هواگرد خود را بر اثر آتش قوای اوکراینی از دست داد؛ اما در روزهای اخیر به کمک پرواز پرتعداد پهپادهای شناسایی و یافتن موقعیت دقیق سیستم های پدافندی ارتش اوکراین، یگان موشکی ارتش روسیه با استفاده از موشک بالستیک اسکندر اقدام به نابودی آنها می‌کند.

همچنین در ویدئوی دیگری یک تیر موشک بالستیک اسکندر روسی با اصابت دقیق به محوطه سوله های نگهداری تسلیحات ارتش اوکراین موفق به نابودی کامل هدف می شود.

درخواست عجیب زلنسکی از کشورهای غربی

رئیس جمهور اوکراین بار دیگر از جامعه جهانی خواست تا سلاح های سنگین در اختیار ارتش کشورش قرار دهند.

او در کنفرانس خبری با آندژی دودا رئیس دولت لهستان؛ خواهان ارسال جنگنده های رزمی و تانک های سنگین برای ارتش اوکراین شد.

زلنسکی در اظهار نظری عجیب عنوان کرده است که با تفنگ ساچمه ای نمیتوان بندر تحت محاصره ماریوپل را آزاد کرد؛ این کنایه به کشورهای غربی در حالی صورت می گیرد که کشورهای ناتو تا کنون ده ها هزار تیر موشک های ضد زره و پدافندی دوش پرتاب نظیر جاولین، استینگر و ... به خاک اوکراین ارسال کرده اند.

امکان برگزاری همه‌پرسی درباره پیوستن به روسیه در منطقه لوهانسک اوکراین

لئونید پاسچنیک، رئیس جمهوری منطقه خودخوانده لوهانسک در شرق اوکراین امروز، یکشنبه به خبرنگاران اعلام کرد که رفراندوم درباره پیوستن به ترکیب روسیه ممکن است در آینده نزدیک در سرزمین لوهانسک برگزار شود.

انگلیس شرط لغو تحریم‌ها علیه روسیه را عنوان کرد

لیز تراس، وزیر امور خارجه انگلستان صبح امروز در مصاحبه با روزنامه تلگراف خواستار دو برابر شدن فشار تحریم‌ها بر روسیه شد و گفت که برقراری آتش‌بس و خروج نیروهای روسی از خاک اوکراین، شرط کلیدی برای رفع محدودیت‌ها علیه مسکو خواهد بود.

این خبر به روزرسانی می‌شود ...

برچسب‌ها