سخنگوی شورای نگهبان گفت: موضوع تغییر ساعت رسمی کل کشور از ابعاد مختلف فنی و انرژی باید سنجیده شود و بعد از بررسی‌های کارشناسی اظهار نظرنهایی شورای نگهبان اعلام خواهد شد.

به گزارش مشرق، هادی طحان نظیف سخنگوی شورای نگهبان در گفتگویی با خبر شبکه یک سیما، گفت: اعضای این شورا سعی دارند نظر نهایی خود درباره لایحه بودجه سال آینده را نهایتاً تا فردا اعلام کنند.

وی افزود: نظر شورای نگهبان دیروز در قالب ابهامات، اشکالات و البته تذکراتی به مجلس شورای اسلامی ارسال شد و پس از نشستی که با اعضای کمیسیون تلفیق داشتیم امروز صبح ایرادات و ابهامات لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ در مجلس اصلاح شد.

وی گفت: اعضای شورای نگهبان تاکنون دو نوبت جلسه برای بررسی مصوبات مجلس در زمینه لایحه بودجه سال آینده داشتند که همچنان این جلسه ادامه دارد و در تلاش هستیم تا موارد را به نحو صحیح و دقیق بررسی کنیم.

سخنگوی شورای نگهبان افزود: در اولین فرصتی که این شورا به جمع بندی برسد نتیجه را به مجلس شورای اسلامی اعلام می‌کنیم.

طحان نظیف گفت: برخی از ابهامات مرتفع شده است، اما برخی موارد را در حال بررسی هستیم، چون مواردی وجود دارد که ممکن است نیاز به سوال باشد و ما نظر نهاییمان را سعی می‌کنیم به زودی و نهایتاً تا فردا اعلام کنیم.

وی بررسی موضوع تغییر ساعت رسمی کل کشور را به بعد از بررسی لایحه بودجه سال آینده در شورای نگهبان اعلام کرد و افزود: این موضوع از ابعاد مختلف فنی و انرژی باید سنجیده شود و بعد از بررسی‌های کارشناسی اظهار نظر نهایی شورای نگهبان اعلام خواهد شد.

سخنگوی شورای نگهبان گفت: زمان این شورا برای اظهار نظر نسبت به همه مصوبات ۱۰ روز است و البته شورای نگهبان می‌تواند ۱۰ روز هم این مهلت را تمدید کند، ولی ما به دنبال این هستیم تا هر چه سریعتر نسبت به این مصوبه اظهار نظر کنیم.