کد خبر 1352711
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۸

یک گزارش نشان می دهد ایالت های کلیدی آمریکا شاهد تورم بیشتری نسبت به ایالت های دیگر این کشور هستند.

به گزارش مشرق، تاثیر افزایش قیمت‌ها که آمریکایی‌ها را در سطح ملی تحت تأثیر قرار داده، در ایالت‌های کلیدی انتخاباتی بدتر بوده است.

به گزارش «آکسیوس»، برخی از حساس‌ترین رای دهندگان از نظر سیاسی کسانی هستند که افزایش قیمت را به شدت احساس می‌کنند.

در طول میان‌دوره‌ای بی‌ثبات برای دموکرات‌ها، نگرانی‌های مربوط به تورم این حزب را بر آن داشت تا پیام‌های خود را بر کاهش هزینه‌ها و کاهش مالیات متمرکز کند.

بیشتر بخوانید:

کاخ سفید: بایدن برای گفتگو درباره اوکراین به اروپا می‌رود

آکسیوس، درصد افزایش شاخص قیمت مصرف کننده در آمریکا را از فوریه ۲۰۲۰، درست قبل از همه گیری، تا ماه گذشته محاسبه کرده است.

میانگین شاخص قیمت مصرف کننده آمریکا در فوریه ۲۰۲۰ میلادی ۲۵۷.۹۷ بود؛ این عدد در فوریه ۲۰۲۲، به ۲۸۱.۱۵ رسید و این یعنی رشد ۸.۲ درصدی.

تورم در مناطق شهری در فلوریدا، جورجیا و آریزونا به طور قابل توجهی بالاتر از میانگین شهرهای دیگر آمریکا بوده است.

در منطقه آتلانتا، این تغییر ۱۱.۷ درصد بود؛ در فلوریدا، تفاوت منطقه تامپا و میامی به ترتیب ۱۱.۸ درصد و ۱۰.۲ درصد بود؛ در مناطق شهری در آریزونا، این تفاوت ۱۰.۷ درصد بود.

در شهرهای ساحل غربی، از جمله ایالت کلیدی نوادا، این تفاوت ۸.۴ درصد بود؛ این میزان بالاتر از میانگین کلی شهرهای آمریکاست.

نیل ایروین، خبرنگار ارشد اقتصادی آکسیوس، می‌گوید که نرخ‌های بالاتر در این مناطق کلیدی از این واقعیت ناشی می‌شود که دارای ویژگی‌هایی هستند که با تورم بالا مرتبط است؛ این مناطق شامل عواملی مانند هجوم ساکنان و تعداد زیادی از بزرگسالان تحصیل کرده دانشگاهی هستند.

آن‌ها حقوق بیشتری دریافت می‌کنند، تمایل به افزایش اجاره بها دارند و درآمد قابل تصرف کافی دارند که به رستوران‌ها و فروشگاه‌ها اجازه می‌دهد قیمت‌ها را افزایش دهند.

با این وجود جو بایدن تلاش‌های هماهنگی انجام داده تا افزایش اخیر قیمت بنزین در این کشور را به گردن اقدامات روسیه بیندازد.

بایدن ادعا می‌کند که دردی که آمریکایی‌ها در موضوع بنزین احساس می‌کنند، نتیجه مستقیم اقدامات روسیه در اوکراین است.

منبع: میزان