شهردار تهران از آماده‌باش حدود ۲هزار و ۵۰۰ آتش‌نشان برای چهارشنبه پایانی سال خبر داد و گفت: امیدواریم بتوانیم مخاطرات را پیشگیری و در صورت وقوع به بهترین نحو با آن برخورد کنیم.

به گزارش مشرق، علیرضا زاکانی در پایان دومین نشست ستاد ویژه مدیریت بحران کلانشهر تهران با حضور در جمع خبرنگاران گفت: این نشست‌ها و جلسات از جنس جلسات متعارف نیست؛ بلکه جلساتی به صورت قرارگاهی است که همه دستگاه‌ها در آن ناظر به تکالیفشان، هم افزایی و تعریف مأموریت مشترک گرد هم می‌آیند؛ لذا افراد حاضر در این جلسه مصوباتی را ناظر به شناخت بهتر سوانح و مخاطرات و پیشگیری از آن‌ها دارند و درباره تأمین نیازها در وقت به‌هنگام با هم همفکری می‌کنند.

شهردار تهران ادامه داد: در رابطه با خروجی جلسات نیز دائماً تمرین‌های متفاوتی را انجام می‌دهند تا هم به روز باشند و هم آمادگی کامل را داشته باشند تا در زمان نیاز خدمت شایسته ای به مردم ارائه کنند.

وی افزود: علاوه بر این، اصل بر این است که این هوشمندی و دقت از متن جامعه و مردم بجوشد. امیدواریم بتوانیم مخاطرات را پیشگیری و در صورت وقوع به بهترین نحو با آن برخورد کنیم.

زاکانی درباره تمهیدات اندیشیده شده برای آخرین چهارشنبه سال نیز گفت: برای کاهش مخاطراتی که در این روز وجود دارد علاوه بر حدود یک هزار و ۵۰۰ آتش نشانی که به طور معمول روزانه برای کار و تلاش آماده هستند، با یک فراخوان هزار نفر دیگر نیز به آن‌ها اضافه شده‌اند. علاوه بر آن تجهیزات ۱۳۷ و دیگر تجهیزات اضطراری و امکاناتی که در مجموعه شهرداری وجود دارد را در خدمت این کار قرار داده‌ایم تا در صورت وقوع حادثه بتوانیم در اسرع وقت به مردم کمک کنیم.