پس از انتشار خبر رسمی حمله سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به مقر رژیم صهیونیستی در اربیل، مقامات اسرائیل در مقابل حمله ایران، سکوت کرده اند.

سرویس جهان مشرق _ بامداد روز یکشنبه،‌ سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اقدامی غافلگیرانه، یکی از مراکز مرتبط با رژیم صهیونیستی در اربیل عراق را مورد هدف قرار داد. پس از انتشار گزارش حمله موشکی سپاه، مقامات صهیونیستی، از هرگونه اظهار نظر رسمی درباره این اتفاق خودداری کردند. اگرچه هیچ گاه صهیونیست‌ها به شکست های امنیتی و اطلاعاتی خود اعتراف نمی‌کنند، اما بعضی از کارشناسان و رسانه ها یا مقامات سابق صهیونیستی به صورت تلویحی،‌ هدف قرار گرفتن یک مقر مرتبط با اسرائیل در اربیل را تائید کردند.

اوری گلدبرگ، کارشناس اسرائیلی در واکنش به سکوت مقامات صهیونیستی نسبت به حمله ایران نوشت :

هیچ کس (مقامات) ادعای ایرانی ها مبنی بر آسیب رساندن به مقر اسرائیل در نزدیکی اربیل را رد نمی کند. اطلاعاتی از تلفات جانی در دست نیست.

به نظر می رسد این یک عملیات دقیق ایرانی با پشتوانه اطلاعات با کیفیت بوده است

وب سایت وای نت در بخشی از گزارش خود نوشت :

ایرانیها ادعا می کنند که یکی از حملات اخیر اسرائیل بر علیه آنها، منطقه کردستان عراق و با استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین انجام شده است. البته ممکن است حق با آنها باشد

وب سایت هاآرتص در تیتر خود نوشت :

ایران به سوی یک مرکز استراتژیک اسرائیل در شمال عراق موشک شلیک کرد

یواو گالانت، ژنرال ارتش و وزیر سابق اسرائیل به صورت تلویحی به حمله ایران به اهداف اسرائیلی اشاره کرد:

در حالی که ایران موشک‌های بالستیک را به سمت اهداف آمریکایی و اسرائیلی شلیک می‌کند - بنت و لاپید مانند ماهی ساکت می‌مانند و به ایران اجازه می‌دهند تا وارد یک توافق هسته‌ای خطرناک شود

روزنامه هاآرتص به صورت غیر مستقیم از هدف قرار دادن یک مقر اسرائیلی توسط ایران در اربیل اشاره کرد:

حمله موشکی ایران به اربیل، نشان دهنده وسعت جنگ پهپادی جاری میان اسرائیل و ایران است!

روزنامه ییتد نیمن در تیتر اصلی خود به عملیات انتقام ایران اشاره کرد:

موشک های انتقام در عراق: حمله ایران به موساد

برچسب‌ها