کد خبر 1350843
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۷:۵۸

رئیس اداره مهندسی ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ گفت: در حال حاضر بزرگراه‌های آزادگان، شهید یاسینی، شهید زین‌الدین و امام رضا(ع) جزو پرحادثه‌ترین بزرگراه‌های پایتخت هستند.

به گزارش مشرق، سرهنگ مصطفی زینی‌وند مقدم رئیس اداره مهندسی ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ در پاسخ به سوالی مبنی بر حادثه‌خیزترین بزرگراه‌های شهر تهران و مشکل عمده بزرگراه آزادگان اظهار کرد: در حال حاضر بزرگراه‌های آزادگان، شهید یاسینی، شهید زین‌الدین و امام رضا(ع) جزو پرحادثه‌ترین بزرگراه‌های پایتخت هستند و باتوجه به کمربندی بودن بزرگراه آزادگان، روزانه شاهد حجم بالای تردد وسایل نقلیه سبک و سنگین از این محور هستیم و عمده مشکل ما پیوسته نبودن کندروها است و وسایل نقلیه را نمی‌توانیم تفکیک کنیم.

وی با اشاره به ضعف سیستم روشنایی بزرگراه آزادگان و راه حل‌های رفع آن افزود: ما در مسیر غرب به شرق بزرگراه آزادگان در حد فاصل پل فتح تا پل شهید کاظمی مشکل نقص سیستم روشنایی در لاین کندرو این محور را داریم که اختلافاتی بین شهرداری منطقه و اداره برق چهاردانگه وجود دارد و پیگیر رفع این مشکل هستیم تا حل شود. اما یکی دیگر از مشکلات این بزرگراه اختلاف سطح‌های موجود در آزادگان است که به دلیل این اختلاف سطح‌ها و تغییر مسیرهای ناگهانی که توسط برخی رانندگان وسایل نقلیه انجام می‌شود، امکان وقوع حادثه وجود دارد.

رئیس اداره مهندسی ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ در پاسخ به سوالی مبنی بر نبود پهلوگاه‌های اضطراری در آزادگان گفت: در حال حاضر یکی دیگر از مشکلات موجود در این بزرگراه احداث نشدن برخی پهلوگاه‌های اضطراری در محور است که البته در چند وقت اخیر تعدادی پهلوگاه اضطراری در محور احداث شده است.

وی با بیان اینکه برخی کاربری‌های موجود در اطراف این بزرگراه هم مشکلاتی را ایجاد کرده، افزود: مشکل عمده دیگر ما موضوع کاربری‌های اطراف بزرگراه است که این امر باعث شده برخی عابران پیاده از عرض بزرگراه تردد کنند و به عنوان مثال در برخی محدوده‌ها مانند خلازیر، پل آیت‌الله سعیدی و ... این کاربری‌ها وجود دارند و چون طرفین بزرگراه کاربری وجود دارد، عابران از عرض بزرگراه تردد می‌کنند.

چه مشکلاتی بزرگراه آزادگان را به پرخطرترین بزرگراه تهران تبدیل کرده است؟

زینی‌وند مقدم در پاسخ به سوالی مبنی بر نبود پل‌های عابر پیاده در این محور و نقص بسیاری از آن‌ها، بیان کرد: یکی دیگر از مشکلات موجود در بزرگراه آزادگان موضوع برخی پل‌های عابر پیاده است که یا نرده‌های آن‌ها به سرقت رفته و یا نواقصی دارند و عابران به دلیل مشکلاتی که این پل‌ها دارند، رغبتی برای تردد از روی پل ندارند و برخی از آن‌ها ترجیح به عبور از عرض خیابان دارند و باید در این راستا برخی اقدامات را به صورت جد انجام داد.

رئیس اداره مهندسی ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ گفت: البته در چند وقت اخیر اقدامات خوبی در زمینه ایمن سازی صورت گرفت و یکی از آن‌ها موضوع جداسازی محور و تعویض گاردریل با نیوجرسی بود که یکی از اقدامات شاخص ما بود و این کار باید برای لاین کندرو نیز انجام شود و به جای گاردریل‌های موجود در کندرو، نیوجرسی نصب شود. همچنین در برخی محدوده‌های این محور آشکارسازی‌های خوبی صورت گرفته و برخی علائم و شبرنگ‌ها بر روی موانع نصب شده تا دید رانندگان وسایل نقلیه بهتر شود که در گذشته نواقصی داشت.

وی ادامه داد: یکی از مشکلات دیگر این محور موضوع تابلوهای هدایت مسیر است، چراکه ممکن است برخی رانندگان عبوری به این مسیرها آشنایی نداشته باشند و در برخی از نقاط این محور یا خلع وجود دارد و یا تابلوها به سرقت رفته‌اند. در زمینه سیستم دوربین‌های کنترل سرعت نیز مشکلاتی وجود دارد که باید نسبت به اورهال کردن آن‌ها، هرچه زودتر اقدام شود.

منبع:آنا