کد خبر 1345514
تاریخ انتشار: ۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۱

براساس تازه‌ترین خبرهای منتشرشده در رسانه‌ها، هیئت اوکراینی نیز مذاکره گومل را پذیرفته و در حال عزیمت به محل مذاکرات است.

به گزارش مشرق؛ ریانووستی روسیه خبر داد مسکو هیئتی را به شهر گومل بلاروس اعزام کرده است. قرار است مذاکره میان هیئت اوکراینی و طرف روسی در این شهر برگزار شود.

 
اعضاء هیات روسی که هم اکنون در گومل بلاروس هستند عبارتند از:


- مدینسکی وزیر سابق فرهنگ و دستیار فعلی رییس جمهور؛
- گریزلف رییس سابق دوما و سفیر فعلی روسیه در بلاروس؛
- فومین معاون وزیر دفاع؛
- رودنکو معاون وزیر امور خارجه؛
- اسلوتسکی رییس کمیته امور بین الملل دوما.

مدینسکی دستیار رییس جمهور روسیه می گوید: اینجانب به دستور رییس جمهور روسیه ریاست هیات رسمی دولتی مذاکره کننده را بر عهده دارم. ابتکار مذاکره دو روز پیش توسط طرف اوکراینی ها ابراز شد و ما سریعا موافقت کردیم و مینسک بلاروس را پیشنهاد کردیم.

طرف اوکراینی مکث طولانی کرد و ورشو و جاهای دیگر را پیشنهاد کرد. در نهایت مصالحه حاصل شد و طرف اوکراینی شهر گومل بلاروس را به عنوان محل مذاکره پیشنهاد کرد. این شهر هم‌ مرز اوکراین است.

ما از صبح در مینسک هستیم، تا گومل سه ساعت فاصله است، منتظر هستیم هیات اوکراینی از کی یف راه بیافتد تا ما نیز از اینجا راه بیافتیم. الان ظهر است، ما تا ساعت ۱۵ منتظر خواهیم شد تا هیات اوکراینی حرکت خود به سمت محل مذاکرات را تایید نماید. هر ساعت هر دقیقه هم مهم است، جان نظامیان حفظ خواهد شد.

براساس تازه‌ترین خبرهای منتشرشده در رسانه‌ها، هیئت اوکراینی نیز مذاکره گومل را پذیرفته و در حال عزیمت به محل مذاکرات است.