به گزارش مشرق، علی بهادری جهرمی، سخنگوی دولت در صفحه اینستاگرام خود نوشت: آینده کشور نه معطل مذاکرات، که در گروی کار و تلاش جوانان ایرانی، سرمایه اجتماعی و توان کارگران عزیز است. در چنین نگاهی وزارت کار نقش محوری پیدا می کند و بار مسئولیت این وزارت‌خانه هم سنگین‌تر می شود.

تشکیل اولین جلسه شورای عالی رفاه و تامین اجتماعی به ریاست رئیس جمهور و تعیین ماموریت رفع فقر مطلق برای وزارت­ تعاون، گویای توجه جدی و مستمر دولت مردمی به این وزارت­خانه و طراحی و پیاده­‌سازی برنامه­‌های عدالت­‌محور از طریق این وزارت‌خانه است. دو بار تشکیل شورای عالی اشتغال با حضور رئیس جمهور در ۶ ماه گذشته نیز گویای اهمیت برنامه‌های وزارت کار در پیشبرد اهداف دولت سیزدهم است.

 وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، یکی از پیشانی‌های ارتباط دولت با مردم است. یکی از بیشترین مواجهه­‌های دولت با مردم از مسیر وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی می­گذرد. اطلاق «وزارت مردم» به این وزارت‌خانه از این منظر بیراه نیست. برنامه‌های عدالت‌محور دولت هم با استفاده از ظرفیت‌های دولت، بخش عمومی و بخش خصوصی از مسیر وزارت کار تسهیل خواهد شد. 

وزارت کار در حذف امضاهای طلایی و تسریع در صدور مجوزهای کسب و کار پیش‌رو بوده است. آمارها گویای موفقیت در رفع موانع تولید و آغاز کسب‌وکار در این وزارت‌خانه است.

 امروز با حضور در نمایشگاه دستاوردهای شش‌ماهه وزارت کار که در ۳۲ بخش تدارک دیده شده، از نزدیک با چالش‌ها، اهداف و برنامه‌های آتی بخش‌های مختلف این وزارت‌خانه آشنا شدم. افق‌های ترسیمی دست‌یافتنی و امیدبخش بود.