رئیس کل دادگستری مازندران از صدور حکم تخریب ۱۳ ساختمان درحاشیه رودخانه چالوس خبرداد.

به گزارش مشرق، حجت الاسلام و المسلمین اکبری، رئیس کل دادگستری استان مازندران، در خصوص حکم تخریب ۱۳ ساختمان در حاشیه رودخانه چالوس، عنوان کرد: پس از وقوع سیل در استان، مشخص شد بسیاری از این خسارات ناشی از ساخت وسازهای بی‌رویه و تجاوز به حریم رودخانه‌ها و مسیل‌ها بوده که مسئولان قضایی استان در سال‌های اخیر بارها بر اصلاح آن تأکید کرده اند، اما با بی توجهی برخی نهادهای متولی مواجه شده است.

ببینید:

عکس/ تخریب بناهای غیر قانونی در بستر رود چالوس

وی در ادامه با اشاره به دستور ویژه رئیس قوه قضاییه مبنی بربرخورد باساخت و سازهای غیرمجاز در بستر رودخانه‌ها گفت: ساخت و ساز در بستر رودخانه به مانعی در مسیر هدایت سیلاب‌ها تبدیل می‌شود بنابراین باید همگان به قوانین پایبند بوده و اقدام خلاف قانون برای همه خط قرمز باشد.

رئیس دستگاه قضایی استان در ادامه اظهار کرد: با ورود دادستان شهرستان چالوس به این موضوع برای متجاوزان به حریم رودخانه چالوس، ۲۵ پرونده قضایی تشکیل شد که حکم تخریب ۱۳ مرکز اقامتی و تفریحی در ۴ بهمن ماه سال جاری صادر و ۷ پرونده در جریان رسیدگی است.

رئیس کل دادگستری استان مازندران به متجاوزان حریم رودخانه‌ها هشدارداد وگفت: رودخانه چالوس از منابع مهم منطقه است و درگذشته محل رشد گونه‌های مختلف ماهی بود، اما ساخت و ساز اماکن تفریحی در حاشیه این رودخانه و ورود فاضلاب سبب آلودگی این رودخانه مهم شده است.

وی افزود: به همه رستوران داران و افرادی که در حاشیه رودخانه چالوس مراکز تفریحی و گردشگری دارند اعلام می‌کنیم علاوه بر رعایت حریم رودخانه از ریختن پساب و فاضلاب در بستر این رودخانه خودداری کنند درغیر اینصورت با تشکیل پرونده در محاکم قضایی این مراکز تخریب می‌شود.

منبع: میزان