رئیس کل دادگستری هرمزگان از آزادسازی ۲۰ کیلومتر دیگر از نوار ساحلی جزیره قشم خبر داد.

به گزارش مشرق، مجتبی قهرمانی از رفع تصرف و آزادسازی ۲۰ کیلومتر دیگر از نوار ساحلی جزیره قشم و تخریب مستحدثات ایجاد شده در محدوده حریم ۶۰ متری دریا در اطراف پارک زیتون قشم، باشگاه کارکنان سازمان منطقه آزاد، جنب پارک زیست فناوری و تعدادی از روستاهای این جزیره خبر داد.

ببینید:

فیلم/ تخریب دیوار ویلاهای دولتی در قشم

وی همچنین با بیان اینکه دو شرکت بوم گردی در ساحل سینگو و حریم دریایی روستای نقاشه - حدفاصل مد کندالو به صورت غیرمجاز، مسیر دسترسی مردم به دریا را مسدود نموده بودند، از تخریب کامل مستحدثات ایجاد شده توسط این شرکت‌ها و بازگشایی سواحل این مناطق خبر داد.

قهرمانی به دیوار کشی یک شرکت پرورش میگو در روستای سوزای جزیره قشم نیز اشاره کرد و خاطر نشان ساخت: با حضور دادستان عمومی و انقلاب شهرستان قشم و مسئولان سازمان منطقه آزاد در محل، دیوارهای احداث شده توسط این شرکت نیز تخریب و ساحل برای استفاده عموم مردم بازگشایی شد.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان در پایان خاطرنشان کرد: مشارکت و هم افزایی همه دستگاه‌ها و اطلاع‌رسانی مردمی امکان شناسایی و تخریب سریع مستحدثات غیرمجاز در حریم و بستر دریا را فراهم می‌سازد و به همین منظور دستگاه قضائی استان هرمزگان به صورت شبانه روزی آماده دریافت گزارشات مردمی در این خصوص است.

منبع: مهر