کد خبر 1335166
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۷

معاون دادستان عمومی و انقلاب اهواز گفت: سگ‌های ولگرد و بلاصاحب در سطح شهرستان اهواز به زودی جمع‌آوری می‌شوند.

به گزارش مشرق، حسن مرادی اظهار کرد: وجود سگ‌های ولگرد در خیابان‌ها و معابر عمومی یکی از مشکلاتی است که بهداشت و سلامت شهروندان را تهدید می‌کند و دادستانی اهواز از باب وظیفه رعایت حقوق عامه به این امر ورود کرده است.

وی ادامه داد: به مدت چند هفته است که پیگیر جمع‌آوری سگ‌های بلاصاحب و ولگرد هستیم و جلسات متعددی با استانداری برگزار شده است که در هفته‌های آینده، طرح ضربتی جمع آوری و ساماندهی حدود دو هزار سگ ولگرد از سطح معابر اهواز کلید می‌خورد.

رئیس مرکز بهداشت خوزستان پیش از این در گفت‌وگو با خبرنگار مهر بیان کرد: از ابتدای امسال تا پایان بهمن ماه پنج هزار و ۳۱۹ مورد حیوان گزیدگی داشتیم که همه آنها درمان شده‌اند؛ هزینه درمان برای هر نفر هم بالغ بر ۱۰ میلیون تومان است.

سید محمد علوی اضافه کرد: با توجه به ازدیاد جمعیت سگ‌های ولگرد و خطرات روانی و جسمی ناشی از ازدیاد جمعیت سگ‌های ولگرد اقداماتی از جمله طرح و بررسی موضوع در پنج جلسه ساماندهی حیوانات بلاصاحب در استانداری خوزستان برگزار شده و طرح موضوع در جلسات شورای سلامت و کمیته‌های کنترل جمعیت سگ‌های بلاصاحب در فرمانداری و شهرداری‌های شهرستان‌های تحت پوشش انجام شد.

رئیس مرکز بهداشت خوزستان عنوان کرد: طبق آخرین پیگیری انجام شده سایت پارک شهروند اهواز صرفاً دیوارچینی شده و هر دو همراه با سایت صفیره در حال حاضر غیرفعال هستند.

منبع: مهر