کد خبر 1318684
تاریخ انتشار: ۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۴

بازیکن پیشین تیم فوتبال استقلال گفت، ای کاش آجورلو سه ماه زودتر به این باشگاه آمده بود تا اقدامات لازم در همان زمان انجام می‌شد.

به گزارش مشرق، علی چینی درباره دیدار استقلال مقابل پدیده اظهار داشت: همانطور که پیش‌بینی می‌کردیم استقلال هفته به هفته تیم کامل‌تری می‌شود. این موضوع هم یک چیز طبیعی در فوتبال است که وقتی شما تغییرات زیادی در تیم دارید، این موضوع برای هماهنگی یک تیم زمان می‌برد و این موضوع در استقلال کاملاً قابل پیش‌بینی بود.

وی ادامه داد: استقلال یک حُسن دیگر هم دارد و اینکه تا به اینجای کار بازی‌هایش را بدون شکست پشت سر گذاشته و از همه دیدارهایش حداکثر امتیاز را کسب کرده، این در حالی است که کمترین گل خورده را هم دارد و همین اتفاقات باعث شده است تا این تیم در کورس قهرمانی بماند.

بازیکن پیشین تیم فوتبال استقلال افزود: وقتی به آمار تیم استقلال نگاه می‌کنیم که این تیم فقط دو گل خورده دارد، این موضوع نشان می‌دهد که استقلال از دفاع تیمی مستحکمی برخوردار است. بازیکنان این تیم وقتی توپ را از دست می‌دهند، با تحت فشار دادن حریف مجدداً توپ را پس می‌گیرند، ضمن اینکه تیم به خوبی از دروازه دفاع می‌کند و تعداد گل کمی که استقلال دریافت کرده، نشان می‌دهد که استقلال از یک دفاع تیمی مستحکم برخوردار است.

بیشتر بخوانید:

عزیزی‌خادم فقط به دنبال عکس گرفتن است

وی درباره حذف استقلال از آسیا خاطر نشان کرد: این مسئله به سیستم مدیریتی کلان فوتبال از رئیس فدراسیون تا سایر ارکان فدراسیون مربوط می‌شود. متأسفانه سیستم مدیریتی ما ضعیف است و همین مسئله بر مشکلات دیگر اضافه کرده است. مدیران ما به مسائل کوچک و جزئیات فوتبال توجهی نمی‌کنند و این موضوع یک روز می‌تواند دست‌اندازی خیلی بزرگ برای فوتبال‌مان باشد.

چینی همچنین تصریح کرد: حذف استقلال  به خاطر پرسپولیس است و نمی‌دانم از سر تأسف چه بگویم. آنطور که من شنیدم مسئله کالدرون مهم بوده و همه می‌دانیم هیچ باشگاهی نباید برای حضور در آسیا بدهی داشته باشد در حالی که همه می‌دانستند پرسپولیس هنوز بدهی خودش را پرداخت نکرده است و حالا استقلال قربانی همین اشتباه می‌شود! متاسفانه همیشه زمانی به تکاپو می‌افتیم که کار از کار گذشته و هیچ زمان پیشگیری قبل از درمان نمی‌کنیم و وقتی کار از کار گذشت تازه همه بسیج می‌شویم تا این اتفاق نیفتد. این در حالی است که AFC شوخی ندارد و مثل خیلی جاهای دیگر نیست که با من بمیرم تو بمیری کارها حل شود، بلکه آنجا می‌گویند حذف، تمام.

بازیکن پیشین استقلال درباره ضعف مدیران قبلی این باشگاه در ماجرای اخیر گفت: وقتی می‌گویم مدیریت کلان منظورم همین جریانات است. الان آجورلو قوی و توانمند نشان داده است و خوب کار می‌کند، اما متأسفانه مدیران قبلی ما در یک وادی دیگر بودند و به جای کارهای بزرگ و اساسی به دنبال کارهای کوچک بودند تا در رسانه‌ها باشند. ای کاش آجورلو حداقل سه ماه زودتر آمده بود و اقدام لازم در همان زمان انجام می‌شد. برای گرفتن مجوز حضور در آسیا نمی‌شود در همین مدت کوتاه کاری کرد. باید از سال قبل به فکر می‌افتادند و مشکلات را حل می‌کردند. به نظر من همه مدیران قبلی مقصر اصلی این داستان هستند و باید پاسخگو باشند.

منبع: تسنیم