کد خبر 1314541
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۰

یک مقام آمریکایی گفته است که با پایان دور هفتم مذاکرات وین، تفاهم درباره متن توافق با ایران به دست آمده است.

به گزارش مشرق به نقل از اسپوتنیک، با پایان یافتن دور هفتم مذاکرات با ایران در وین، پایتخت اتریش، آمریکا مدعی شده که انتظارات ایران واقع بینانه نیست، اما با این وجود «پیشرفت متوسط» بدست آمده است.

در همین ارتباط نیز یک مقام ارشد دولت بایدن روز جمعه گفت: «توافقی درباره نصب دوربین‌های امنیتی در تأسیسات هسته‌ای ایران و همچنین در مورد متن توافق به صورت کلی بدست آمده است.»

بیشتر بخوانید:

واشنگتن: اولویت همچنان بازگشت به توافق هسته‌ای است

این مقام آمریکایی هممچنین مدعی شده که واشنگتن در صورت شکست دیپلماسی، هر کاری که لازم است را انجام خواهد داد تا ایران را از دستیابی به سلاح هسته‌ای باز دارد.

پیش از این، «میخائیل اولیانوف» در عصر روز جمعه اعلام کرده بود که جلسه کمیسیون مشترک برجام پایان یافت. وی در همین زمینه با انتشار توییتی نوشت: نشست کمیسیون مشترک برجام و همچنین هفتمین دور مذاکرات وین به پایان رسید. مذاکرات به زودی از سر گرفته خواهد شد.

همچنین شامگاه جمعه، علی باقری مذاکره کننده ارشد هسته‌ای ایران در گفتگو با شبکه المیادین تاکید کرد که طرف‌های مذاکره کننده غربی با پیشنهادات جدید ایران که ارائه شد موافقت کردند. وی در ادامه افزود: در دور هفتم مذاکرات دیدگاه خودمان را درباره گفتگوهای پیشین انجام شده میان هیأت ایرانی و ۱+۴ اعلام کردیم. باقری گفت: مهمترین نکته در خصوص مذاکرات این است که طرف مقابل با دیدگاه جدید ما در قبال مذاکرات و آغاز دور تازه گفتگوها موافقت نمی‌کرد.

منبع: مهر

برچسب‌ها