دیپلمات ارشد اتحادیه اروپا معتقداست که به شیوه کاملا منطقی در حال پیشرفت در مذاکرات وین هستیم.

به گزارش مشرق، این دیپلمات اروپایی درباره انتخاب هیات جدید ایرانی برای انجام مذاکرات وین به لارنس نورمن خبرنگار روزنامه وال استریت ژورنال گفت: انتظار می‌رفت که یک دولت جدید، یک هیات جدید چند روز ابتدای دور جدید مذاکرات را به ارائه نقطه نظرات سیاسی خود اختصاص دهد.

وی افزود: آنها این کار را انجام دادند. سپس ما وارد جزئیات بیشتری شدیم. اکنون همه در حال تعامل بیشتر بر سر جزئیات بیشتر مذاکرات هستیم.

این مقام ارشد اتحادیه اروپا با یادآوری اینکه ۷ یا ۸ نکته در متن مذاکرات شش دوره قبلی هنوز به نتیجه نرسیده است ، ادامه داد که متن روز ۲۰ ژوئن به طور مشخص زمینه مشترک کار است. این متن هیچ هیاتی را از ارائه پیشنهاد برای تغییر باز نمی‌دارد. اما آن متن آینده هر توافقی اینجا در وین است.

دور تازه مذاکرات ایران و گروه ۱+۴ (آلمان، فرانسه، انگلیس، روسیه و چین) برای رفع تحریم‌ها از دیروز (پنجشنبه) با نشست کمیسیون مشترک برجام آغاز شده است.علی باقری مذاکره کننده ارشد ایران تاکید دارد که ایران مسیر گفت‌وگوها را بر اساس مواضع و دیدگاه‌های خودش با جدیت ادامه داده و اراده راسخ برای انجام مذاکرات جدی دارد.

انریکه مورا معاون دبیرکل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا که سرپرستی نشست کمیسیون را برعهده دارد نیز دیروز در گفت‌وگو با خبرنگاران، ضمن تکرار اهمیت احیای مفاد برجام توضیح داد که یک حس تازه‌ای برای زنده‌کردن این توافق که اجرای آن به دلیل کارشکنی‌ها و اقدامات غیرقانونی آمریکا به مشکل خورده، در تمام طرف‌های مشارکت کننده وجود دارد. وی به ضرورت واقع‌گرا بودن در مذاکرات وین اشاره کرد و ادامه داد که تمام هیات‌ها برای رسیدن به توافق تلاش می‌کنند.

منبع: ایرنا