کد خبر 1311396
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۵

معاون وزیر امور خارجه روسیه در خصوص آخرین تحولات مذاکرات برجامی گفت: ما در حال حاضر بر اساس نتایج حاصل از شش دور قبلی (مذاکرات)، مشغول کار بر روی گام بعدی روند مذاکرات هستیم.

به گزارش مشرق به نقل از اسپوتنیک، سرگئی ریابکوف معاون وزیر امور خارجه روسیه در خصوص آخرین تحولات مذاکرات برجامی گفت که هیچ یک از شرکت کنندگان مذاکرات برجام در وین علاقه‌ای به از بین رفتن این توافق ندارند.

وی افزود: ما در حال حاضر بر اساس نتایج حاصل از شش دور قبلی (مذاکرات)، مشغول کار بر روی گام بعدی روند مذاکرات هستیم.

لازم به ذکر است، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان نیز امروز با انتشار مطلبی در حساب کاربری خود در اینستاگرام نوشت: ما همه در وین هستیم که مذاکره کنیم تا به یک توافق خوب برسیم.

وی افزود: طرف‌های غربی باید بدانند در هشت سال گذشته به اندازه کافی حرف زده شده و وعده بی‌عمل داده‌اند اما امروز وقت عمل است و ما برای رسیدن به توافقی جدی و خوب تلاش می‌کنیم.

وزیر امور خارجه کشورمان تصریح کرد: برنامه هسته‌ای ایران کاملاً صلح‌آمیز است اما رفع نگرانی هسته‌ای ادعایی طرف‌های غربی با رفع کامل تحریم‌های برجامی ارتباط مستقیم دارد؛ هر چند تردید داریم که آیا طرف غربی اصولاً آماده رفع تحریم‌ها است یا اینکه صرفاً به دنبال رفع یک طرفه نگرانی‌های خود است، اما اگر طرف غربی مذاکرات با حُسن‌نیت، ابتکار عمل و ایده‌های سازنده در ادامه مذاکرات حضور یابد، یقیناً شاهد پیشرفت سریع مذاکرات خواهیم بود.

منبع: مهر