کد خبر 1309328
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۲

از ابتدای سال ۱۳۸۰ جذب پژاک شده بود؛ اما همیشه در حاشیه نگه داشته شده بود و هیچ وقت به مسئولیت مهمی نرسیده بود. هرجا پ. ک.ک می‌خواست اعزام می‌شد و هیچ وقت اعتراض نداشت.

به گزارش مشرق، کانال تلگرامی "جعبه سیاه PKK " در متنی کوتاه به بررسی سرنوشت یکی از اعضای ایرانی گروهک تروریستی پژاک (زیرشاخه سازمان تروریستی پ. ک.ک) پرداخت است:

چیا مهاباد یکی از بدبخت‌ترین ایرانی‌های پ. ک.ک است. از ابتدای سال ۱۳۸۰ جذب پژاک شده بود؛ اما همیشه در حاشیه نگه داشته شده بود و هیچ وقت به مسئولیت مهمی نرسیده بود. در واقع ۲ دهه فعالیت نظامی در این سازمان تروریستی برای هر فرد دیگری می‌توانست به کسب رتبه بالا در این گروه و فرماندهی منجرشود.

هرجا پ. ک.ک می‌خواست اعزام می‌شد و هیچ وقت اعتراض نداشت. در واقع، مانند برده برای پ. ک.ک کار می‌کرد. او مدتی هم در شاخه نظامی پژاک کار کرد و باز هم زیر نظر کردهای ترکیه بود! می‌ترسید و انتقاد نمی‌کرد و همیشه خود را مظلوم  نشان می‌داد. یک مشکل درونی داشت و خود را حقیر می‌دید. زیرا اگر در پ. ک.ک در برابر کردهای ترکیه کم بیاوری مجبور هستی، مانند برده اطاعت کنی! چیا مهاباد برده کردهای ترکیه شده بود... در برابر اشتباهات آنها ساکت بود و فقط کار می‌کرد و به هیچ مقامی هم نرسید.

در نهایت هم پ. ک.ک او را به جنگ با داعش در خاک سوریه فرستاد و وی در این درگیری زخمی شد. پ. ک.ک بعدا او را برای مداوا به ترکیه فرستاد و توسط ترکیه دستگیر شد و به زندان افتاد! معلوم است که جایگاه ایرانی‌ها در پ. ک.ک کجاست...

در واقع، پ. ک.ک ایرانی‌ها را صرفا برای مرگ می‌خواهد... ابتدا چیا به جنگ داعش و سپس به ترکیه اعزام شد... هدف، مرگ یا اسارت او بود که محقق شد. مشخص است که تنها چیا نیست که در زندان ترکیه حضور دارد. ده‌ها ایرانی عضو این سازمان تروریستی در زندان‌های ترکیه هستند که حکم حبس ابد دارند.

چیا قربانی ساده‌لوحیِ خود در پ. ک.ک شد. زیرا سازمان را پرستش می‌کرد و قدرت عقل/ تحلیل خود را از دست داده بود و سرانجام قربانی تفکرات کورکورانه پ. ک.ک شد ...