سفارت جمهوری اسلامی ایران در پرتوریا در پی شیوع سویه جدید کرونا در آفریقای جنوبی در اطلاعیه‌ای از شهروندان مقیم ۶ کشور آفریقایی خواست ضمن حفظ آرامش در صورت بروز هر مشکلی با سفارت تماس بگیرند.

به گزارش مشرق، سفارت جمهوری اسلامی ایران در پرتوریا، طی اطلاعیه‌ای خطاب به ایرانیان مقیم و غیرمقیم در کشورهای جنوب آفریقا اعلام کرد: با توجه به مشاهده سویه جدید کرونا در ۶ کشور جنوب آفریقا شامل آفریقای جنوبی، زیمبابوه، نامیبیا، بوتسوانا، لسوتو و اسواتینی و لغو پرواز برخی شرکت‌های هوایی و نیز محدودیت‌هایی که در این کشورها ایجاد شده و ممکن است موجب ایجاد مشکلاتی بخصوص در زمینه بازگشت ایرانیان به میهن شود، ‌از ایرانیان عزیز در آفریقای جنوبی و کشورهای جنوب آفریقا تقاضا داریم ضمن حفظ آرامش و رعایت دقیق پروتکل‌های بهداشتی اعلام شده توسط کشورهای محل اقامت، چنانچه در خصوص اقامتشان در این شرایط و یا هر مورد دیگری متاثر از این وضعیت مشکلی برای ایشان ایجاد شد، حتما با سفارت و بخصوص بخش کنسولی تماس حاصل نمایند.

سفارت جمهوری اسلامی ایران در این اطلاعیه اضافه کرد: شماره تماس و رایانامه نمایندگی در صفحه تارنمای سفارت به آدرس southafrica.mfa.ir موجود است. ضمن آنکه سفارت آخرین اطلاعات و اخبار مربوطه را از طریق گروه‌هایی که قبلا در شبکه‌های اجتماعی ایجاد شده، به اطلاع خواهد رساند و ایرانیان عزیز می‌توانند از طریق این گروه‌ها مستقیما با همکاران سفارت در تماس بوده و سوالات و مشکلات خود را با ایشان در میان بگذارند.

در پایان این اطلاعیه عنوان شده است: امیدواریم این دوره که موجب نگرانی ایرانیان عزیز در جنوب آفریقا و خانواده‌های ایشان شده هر چه سریعتر به پایان برسد و شرایط بهتری ایجاد شود.

منبع: تسنیم