کد خبر 1303610
تاریخ انتشار: ۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۲

طبق اعلام کرملین، ۲۶ نوامبر (پنجم آذر) نشست سه جانبه روسای جمهور روسیه، جمهوری آذربایجان و نخست‌وزیر ارمنستان در سوچی برگزار می‌شود.

به گزارش مشرق، در شرایطی که تنش‌های مرزی ارمنستان و جمهوری آذربایجان همچنان خبرساز است، کاخ کرملین از دیدار سه جانبه سران مسکو، باکو و ایروان به میزبانی ولادیمیر پوتین خبر داد.

بنا بر گزارش رسانه‌های ارمنستانی، کاخ کرملین اعلام کرد که ۲۶ نوامبر (پنجم آذر ماه) نشست سه جانبه سران روسیه، ارمنستان و جمهوری آذربایجان برگزار می‌شود.

به نوشته وبگاه «آرمن پرس»، نیکول پاشینیان نخست‌وزیر ارمنستان و الهام علی اف رئیس‌جمهور جمهوری آذربایجان در شهر سوچی روسیه در نشت سه جانبه با ولادیمیر پوتین شرکت می‌کنند.

بنا بر اعلام دفتر ولادیمیر پوتین، سران روسیه ارمنستان و جمهوری آذربایجان «گام‌های بعدی برای تقویت ثبات و برقراری زندگی مسالمت‌آمیز در قره‌باغ کوهستانی را تشریح خواهند کرد».

طبق روایت کرملین، تمرکز نشست سه جانبه در سوچی روی مسائل مرتبط با «احیای ارتباطات تجاری-اقتصادی و حمل و نقل» خواهد بود.

قرار است ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه غیر از حضور و میزبانی از نشست سه جانبه سران، با پاشینیان و علی اف به صورت دوجانبه هم دیدار خواهد کرد.

رسانه‌ای شدن دیدار پوتین، پاشینیان و علی اف در شرایطی انجام شده که نخست‌وزیر ارمنستان و رئیس‌جمهور جمهوری آذربایجان قرار است اواسط ماه آینده میلادی در بروکسل دیدار داشته باشند. این دیدار به دعوت رئیس شورای اروپا انجام خواهد شد.

میزبانی ولادیمیر پوتین از نیکول پاشینیان و الهام علی اف به دنبال درگیری‌های شدید مرزی ارمنستان و جمهوری آذربایجان انجام خواهد شد.

ارمنستان و جمهوری آذربایجان سال گذشته بر سر منطقه قره باغ کوهستانی یک جنگ ۴۴ روزه را تجربه کردند و آن جنگ با میانجیگری روسیه به آتش‌بس ختم شد.

به رغم آتش‌بس باکو و ایروان، اختلافات بر سر تعیین مرز و ادعاهای جمهوری آذربایجان در خصوص کریدور ادعایی «زنگه‌زور» باعث شده که تنش‌ها بین این دو کشور همسایه ادامه یابد.

منبع: فارس

برچسب‌ها