کد خبر 1299287
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۸

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: رای همگانی به همه کابینه و رد دو فوریت لایحه سقف تخصیص ارز۴۲۰۰ تومانی و یک فوریت آن در امروز صحیح نبود.

به گزارش مشرق، عبدالحسین روح‌الامینی نماینده مردم تهران در مجلس امروز (یکشنبه ۲۳ آبان‌ماه) طی تذکری شفاهی در صحن علنی مجلس، اظهار داشت: شرایط کنونی ایران اسلامی به دلیل تحریم‌های ظالمانه و برخی ناکارآمدی‌های داخلی به گونه‌ای رقم خورده که وضعیت معیشت مردم با سختی و مشکل مواجه شود.

بیشتر بخوانید:

مخالفت مجلس با فوریت لایحه دولت برای «اصلاح ارز ۴۲۰۰ تومانی»

وی افزود: در این دوران که دشمن در کنار تحریم‌ ناجوانمردانه اقتصادی شب و روز در حال بمباران افکار عمومی مردم از طریق شبکه های جعلی فارسی زبان بوده بهتر است که مسئولان در گفتار و رفتار خود دقت دوچندان داشته باشیم.

روح الامینی تصریح کرد: بهتر است به جای مردم، (ما مسئولان) خودمان را امر به معروف و نهی از منکر کنیم؛ بهتر است به جای نمک بر زخم مردم پاشیدن با گفتن برخی حرفها با آنها همراهی کنیم.

بیشتر بخوانید:

ارز ترجیحی در چه مواردی استفاده می‌شود؟

این نماینده مجلس یازدهم همچنین اظهار داشت: بهتر است تریبون‌های مهمی همچون نماز جمعه و رسانه ملی پناه‌گاه و محل مردم و مسئولان باشند. ما وکیل مردم هستیم و وضعیت فعلی مربوط به همه ما در همه قوای نظام بوده و همه در یک کشتی به سر می بریم.

بیشتر بخوانید:

باید کشور را از شر ارز ۴۲۰۰ تومانی خلاص کنیم

وی با بیان اینکه افراط و تفریط در ارتباط دولت و مجلس شایسته نیست، افزود: رای همگانی به همه کابینه و رد دو فوریت لایحه و یک فوریت آن در امروز صحیح نبود.

روح الامینی خطاب به رئیسی و دولت وی گفت: آقای رئیس جمهور شرایط حمایتی آحاد نظام را قدر بداند و اثر وضعی سایه‌های بر سر برخی وزرا و وزارتخانه ها را کم کند و به اختیارات بعضی وزرا رسمیت بدهید.

رئیس شورای مرکزی حزب توسعه و عدالت ایران اسلامی با بیان اینکه شایسته سالاری متفاوت از نسبت های سببی، نسبی، گروهی و باندی است، عنوان کرد: جوانان انقلابی را امیدوارتر و انقلابیون را در جای جای کشور ارج بنهیم و نگذاریم به گوشه بی تفاوتی بروند.

وی با اشاره به وصایای امام راحل و رهنمودهای امامین انقلاب، گفت: به مردم بازگشت کنیم و شرایط بهتری را برای مردم عزیزمان رقم بزنیم.

منبع: فارس