کد خبر 1292227
تاریخ انتشار: ۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۸

در روزهای اخیر نیروی دریایی قطر اولین فروند از ناوهای دفاع هوایی کلاس دوحه را دریافت کرده و اولین دسته ۴ فروندی از اف ۱۵ های سفارشی این کشور نیز آمریکا را به مقصد خانه ترک کرده اند.

به گزارش سرویس دفاع و امنیت مشرق، در روزهای اخیر دو اتفاق مهم برای نیروهای مسلح قطر روی داده است. در اتفاق اول اولین شناور دفاع هوایی از کلاس دوحه در ایتالیا به صورت رسمی و بعد از پایان آزمایش ها به نیروی دریایی این کشور تحویل شد. ناو Al Zubarah  با شماره بدنه F-۱۰۱ اولین فروند از ۴ فروند شناور سفارش داده شده توسط قطر در این کلاس است. ناوهای کلاس دوحه علاوه بر موشک های ضد کشتی اگزوست ، موشکهای پدافند هوایی سری آستر ۳۰ بلوک ۱ ان تی را با توان دفاع ضد بالستیک حمل می کنند.

خبر مهم دیگر آغاز تحویل جنگنده های اف ۱۵ به نیروی هوایی قطر بود. ۴ فروند از اف ۱۵ های قطری به عنوان اولین جنگنده ها از ۳۶ فروند سفارش کلی این کشور آمریکا را به مقصد قطر ترک کرده و در حال حاضر و در توقفی در میان راه در انگلستان حضور دارند. مدل سفارش داده شده توسط قطر که به عنوان QA شناخته می شود یکی از پیشرفته ترین مدل ها در خانواده اف ۱۵ به حساب می آید.