کد خبر 128761
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۰:۵۷

رئیس‌جمهوری آمریکا در بیانیه‌ای مکتوب ضمن ابراز تأسف از مرگ ولی‌عهد عربستان و پیام تسلیت به شاه سعودی از همکاری دو کشور در دوران صدارت "نایف بن عبدالعزیز" تمجید کرد.

به گزارش مشرق، فارس به نقل از خبرگزاری شینهوا نوشت: "باراک اوباما" در بیانیه‌ای مکتوب به دنبال مرگ "نایف بن عبدالعزیز" ولی‌عهد عربستان ضمن ابراز ناراحتی گفت: من پس از آگاهی یافتن از مرگ ولی‌عهد نایف بن عبدالعزیز بسیار ابراز ناراحتی و تأسف کردند.

در ادامه این بیانیه آمده است: برای چندین دهه، نایف به عنوان وزیر کشور عربستان خدمت کرد و زندگی خود را به امنیت عربستان و امنیت سراسر منطقه اختصاص داد.

اوباما تأکید کرد: آمریکا و عربستان در دوران صدارت وی همکاری مستحکم و موثری را در مبارزه علیه تروریسم صورت دادند که این همکاری زندگی شمار زیادی از مردم آمریکا و عربستان را نجات داد.

شینهوا در ادامه خبر خود افزود که رئیس‌جمهوری آمریکا عمیق‌ترین تسلیت خود را به "ملک عبدالله" پادشاه عربستان، خانواده سلطنتی و مردم عربستان ابراز کرد.

ولی‌عهد عربستان که برای مدت‌ها از بیماری رنج می‌برد و در سوئیس تحت درمان مراقبت‌های پزشکی قرار گرفته بود روز شنبه در سن 78 سالگی در "ژنو" درگذشت.