کد خبر 1277533
تاریخ انتشار: ۵ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۴

روند کاهش مرگ و میر روزانه بیماری کرونا در کشور پس از عبور از قله خیر پنجم بیماری مشهود بوده به گونه‌ای که مرگ و میر جدید روزانه در ۱۶ استان کشور، امروز کمتر از ۵ نفر بود.

به گزارش مشرق، مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت اعلام کرد: روند کاهش مرگ و میر روزانه بیماری کرونا در کشور پس از عبور از قله خیر پنجم بیماری مشهود بوده به گونه‌ای که مرگ و میر جدید روزانه در ۱۶ استان کشور، امروز کمتر از ۵ نفر بود که یکی از عمده‌ترین دلایل آن در کنار فداکاری‌ها و تلاش‌های شبانه روزی مدافعان سلامت، تسریع در واکسیناسیون عمومی علیه کرونا است.

بیشتر بخوانید:

آیا واکسن سینوفارم کودکان و نوجوانان تفاوتی با بزرگسالان دارد؟
 

اکثر این استان‌ها از استان‌هایی بوده اند که سن واکسیناسیون در آن‌ها تا قبل از برداشتن محدودیت سنی، کمتر از سایر نقاط کشور بوده و یا درصد پوشش واکسیناسیون در آن‌ها مناسب بوده است.

استان‌های کرمان، هرمزگان و خراسان جنوبی هیچ موردی از مرگ و میر بیماران کرونا نداشته اند.در استان‌های یزد، ایلام، سمنان و سیستان و بلوچستان در شبانه روز گذشته، فقط یک مورد مرگ و میر کرونایی ثبت شده است.

استان‌های مرکزی، بوشهر و کهگیلویه و بویراحمد در این بازه زمانی، هر کدام فقط دو مورد مرگ و میر کووید۱۹ داشته اند.در استان‌های همدان، اردبیل و زنجان در شبانه روز گذشته، سه مورد مرگ و میر کرونایی ثبت شده است.

همچنین در استان خراسان شمالی، ۴ مورد و در استان‌های لرستان و چهارمحال و بختیاری، ۵ مورد مرگ و میر بیماران کووید۱۹ ثبت شده است.