رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام در پیامی ارتحال حضرت آیت الله علامه حسن زاده آملی را تسلیت گفت.

به گزارش مشرق، در پیام آیت الله صادق آملی لاریجانی آمده است:  ارتحال حضرت علامه، آیت الله حسن‌زاده آملی رضوان الله تعالی علیه، موجب تاسف و تاثر عمیق اینجانب گردید.
 
در این پیام آمده است: علامه فقید مرحوم آیت الله  حسن‌زاده  آملی،    عارف و فیلسوف برجسته و کم نظیر عصر ما و از سرمایه ها و افتخارات گرانبهای جهان اسلام بودند که عمر باسعادت و پر برکت خویش را در خدمت به اسلام ناب و انقلاب و حوزه‌های علمیه و ترویج فرهنگ اسلام و معارف اهل بیت عصمت و طهارت سلام الله علیهم اجمعین صرف نمودند و پس از عمری  مجاهدت و برجای گذاردن آثار متنوع گرانبها و ماندگار علمی و توحیدی و تربیت شاگردان بسیار، به لقاءالله پیوستند.    

وی در پیام خود تصریح کرد:  ایشان از زمره آن  اولیا الهی بودند که بهجت اتصال به مبدا نور، دنیا را در مقابل دیدگانشان کوچک کرده بود. راز  پرداختن به معرفت شهودی نفس و آشنا ساختن تشنگان معارف الهی با این حقیقت عظیم نیز همین بوده است.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: اهل الله با گفتن ربنا الله با تمام وجود، و استقامت در این راه، محل نزول ملایکه و بشارت های آنان می گردند طوبی لهم ثم طوبی لهم.

آیت الله آملی لاریجانی تاکید کرد: اینجانب این ضایعه مولمه را به  محضرحضرت ولی‌عصر (عج)، مقام معظم رهبری، مراجع عظام، حوزه های علمیه، جهان اسلام، ملت شریف ایران خصوصاً مردم شهیدپرور خطه مازندران و دارالمومنین شهرستان آمل، ارادتمندان، شاگردان و بستگان خصوصاً بیت مکرم تسلیت عرض نموده و از درگاه خداوند متعال برای ایشان علو درجات و برای بازماندگان صبر جمیل و اجر جزیل مسئلت می نمایم.

آیت‌الله حسن حسن‌زاده آملی شامگاه شنبه در بیمارستان امام رضا (ع) شهر آمل به دلیل کهولت سن در ۹۳ سالگی دارفانی را وداع گفت.

منبع: ایرنا