کد خبر 1270982
تاریخ انتشار: ۲۲ شهریور ۱۴۰۰ - ۰۱:۴۴

برای کسانی که با آزرا آشنایی چندانی ندارند باید گفت، این خودرو، پرچم‌دار این برند است و قبل از ورود هیوندای به برند لوکس خود، یعنی جنسیس، آزرا بزرگ‌ترین، گران‌ترین و مجلل‌ترین، سدان این خودروسازی بود.

به گزارش مشرق، هیوندای آزرا، یک سدان لوکس کره‌ای است که گفته می‌شود توان رقابت با خوروهایی چون نیسان‌ ماکسیما یا تویوتا آوالون را دارد. در اینجا قصد داریم بررسی کنیم تا ببینیم آیا واقعا این خودرو، از این توان برخوردار است؟ و آیا با توجه به قیمتش، در برابر رقبا ارزش خرید دارد؟


برای کسانی که با آزرا آشنایی چندانی ندارند باید گفت، این خودرو، پرچم‌دار این برند است و قبل از ورود هیوندای به برند لوکس خود، یعنی جنسیس، آزرا بزرگ‌ترین، گران‌ترین و مجلل‌ترین، سدان این خودروسازی بود.

نمای خارجی آزرا ۲۰۲۱:
مانند بسیاری از مدل‌های جدید هیوندای، چون پالیسید، طراحی آزرا بسیار بحث‌برانگیز است. برخی از مردم آن‌را دوست دارند و برخی دیگر کاملا برعکس.

در نمای روبه‌رو، جلو پنجره پلاستیکی آن، تقریبا ۹۰ درصد جلوی خودرو را تشکیل می‌دهد که در روز، از منظره خاصی برخوردار نیست اما در شب و با روشن شدن چراغ‌ها، داستان کمی متفاوت می‌شود. جلوپنچره آزرا از الماس، الگوبرداری شده است. این نوع طرح الماسی را می‌توان در طراحی چراغ‌ها و حتی برف‌پاک‌کن‌ها دید. شکل کاپوت، بسیار زیباست و انحنایی که به آن داده شده است و خطوط طراحی شده بر روی آن، بر زیباییش، بیش از پیش افزوده است.

الگوی الماسی، با خطوط و منحنی‌های به‌کاررفته در نمای جانبی هم رعایت شده و باعث گردیده، که طراحی این قسمت از خودرو، ادامه دهنده نمای جلویی باشد و کاملا با آن هماهنگ گردد. رینگهای آلیاژی ۱۹ اینچی با طراحی کاملا متناسب، مکمل نمای جانبی است.

 در قسمت پشت، یک نوار چراغ ال‌ای‌دی تمام‌قد وجود دارد که اگرچه به‌نوعی با نمای جلویی هماهنگ است و سعی شده است با ایجاد منحنی متناسب با صندوق عقب، باعث زیبایی نمای عقب گردد ولی به‌نظر می‌آید خیلی جذاب از آب درنیامده است. علت این قضیه، می‌تواند ایجاد قوس بیش از حد، در چراغ و صندوق عقب باشد. وجود دو خروجی اگزوز و حتی آنتن کوسه‌ای، علاوه بر این‌که باعث ایجاد حس قدرت می‌شود، کمی باعث زیبایی نمای عقب شده است.

طراحی داخلی آزرا ۲۰۲۱:
استفاده از چرم آبی تیره، در کنار تزئینات مشکی و نقره‌ای، در کنار جزئیات خوب، مانند نشان آزرا برروی تمام صفحات درب، جلوه‌ خوبی به طراحی داخلی داده است. چرم آبی تیره به‌کاررفته، هم بسیار گران به‌نظر می‌رسد و هم با نشستن برروی آنها، واقعا همین‌طور احساس ‌می‌شود.

یک صفحه نمایش که جایگزین کیلومتر شمارهای آنالوگ شده است در کنار یک صفحه نمایش ۱۲.۳ اینچی اطلاعات و سرگرمی و یک صفحه نمایش کوچک‌تر، که فقط برای سیستم کنترل تهویه مطبوع است در کنار دکمه‌های کنترلی، از نظر زیبایی، حس بسیار خوبی، به سرنشینان می‌دهد.

 در ردیف عقب، فضای زیادی برای سر و پا وجود دارد. در عقب خودو، جالیوانی، دریچه‌های تهویه‌مطبوع، دو خروجی شارژ یواس‌بی و به‌طور کلی، یک حالت حریم خصوصی، برای دو طرف درنظر گرفته شده است.

امکانات آزرا ۲۰۲۱
مانند همه محصولات هیوندا، آزرا هم دارای یک لیست طولانی از امکانات راحتی، سرگرمی و ایمنی است. گرم‌کن و سردکن صندلی‌های جلو، سقف پانوراما، شارژر بیسیم، دوربین ۳۶۰ درجه، سیستم صوتی اینفینیتی با ۱۰ بلندگو، اندرویداتو و اپل‌کارپلی و قابلیت پخش ویدئو از طریق یواس‌بی، از جمله امکانات آزرا است.

یکی از ویژگی‌های جالب این خودرو، ویژگی است که به Sounds Of Nature شناخته می‌شود. این سیستم، برای آرامش پس از یک‌روز سخت، کمک می‌کند تا با پخش صداهای آرامش‌بخش، مانند جنگل پر جنب و جوش، صدای قطرات باران یا صدای یک شومینه در حال سوختن، استرس خود را از بین ببرید.

مشخصات فنی آزرا ۲۰۲۱
نیروی این سدان، از یک موتور ۳.۵ لیتری V۶ تامین می‌شود. خروجی این موتور برابر با ۲۸۶ اسب‌بخار قدرت و ۳۳۸ نیوتن‌متر گشتاور است. کنار هم گذاشتن این اعداد و ارقام، در کنار تجربه رانندگی، نشان از رانندگی بسیار روان دارد که واقعا درجه یک به‌نظر می‌رسد. عایق صوتی، بی‌عیب‌ونقص است. گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک، کاملا نرم و روان عمل می‌کند. کارکرد سیستم تعلیق هم کاملا خوب و قابل‌قبول است.

نتیجه‌گیری:
هیوندای آزرای ۲۰۲۱ نسبت به بسیاری از رقبای ژاپنی و حتی آمریکایی خود، ساخت بهتر و رانندگی لذت‌بخش‌تری دارد و امکانات و فناوری بیشتری در آن به‌کار رفته است. اما اینکه مصرف‌کنندگان در سرتاسر دنیا، چقدر حاضر می شوند به اندازه حدود ۱۶۴۰۰۰ درهم، برای خودرویی با برند هیوندای بپردازند، خود بحث جداگانه‌ای است.

منبع: چرخان