کد خبر 1262371
تاریخ انتشار: ۱ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۵

مسئول پویش مردمی «همسایه» گفت: در هرروز دهه اول محرم، ۱۱۰۰ پرس غذای گرم تهیه و میان مردم نیازمند مناطق مختلف تهران توزیع کردیم.

به گزارش مشرق، حمید حقیقی‌فرد، مسئول پویش مردمی «همسایه» در گفت‌وگویی اظهار داشت: پس از شیوع ویروس کرونا و اوج‌گیری شرایط بد اقتصادی، گروهی از جوانان شمال شرق تهران بر آن شدند تا با جمع‌آوری کمک‌های مردمی و هزینه‌کرد هدفمند آن، گام‌هایی در جهت رفع محرومیت و کمک به اقشار نیازمند استان تهران بردارند.

اول همسایه بعد خودت

وی با اشاره به اینکه گام اول فعالیت‌های ما با شناسایی دقیق نیازمندان آغاز شد، تصریح کرد: برای کمک‌رسانی‌ها براساس حدیث حضرت زهرا (س) که می‌فرمایند: «الجار ثم الدار»، شعار برنامه‌های کمک‌رسانی را «اول همسایه بعد خودت» قرار دادیم و برای طبخ غذای گرم برای نیازمندان برنامه‌ریزی کردیم.

طبخ ۱۱ هزار نذری برای نیازمندان

حقیقی‌فرد با اشاره به اینکه در طول دهه اول محرم موفق شدیم ۱۱ هزار پرس غذای نذری تهیه و میان نیازمندان استان تهران توزیع کنیم، تصریح کرد: در هرروز دهه اول محرم، ۱۱۰۰ پرس غذای گرم از عدس‌پلو، استانبولی، خورش قیمه، لوبیاپلو، خورش کرفس و خورش قرمه‌سبزی تهیه کردیم و به تناسب هرشب میان نیازمندان مناطق قیام‌دشت، پاکدشت، تورقوزآباد، خاک سفید، بومهن، رباط کریم، شهرری، دولت خواه، رودهن و ... توزیع کردیم.

مسئول پویش مردمی «همسایه» ادامه داد: خانواده‌های نیازمند این مناطق از قبل شناسایی شده بودند و هر شب تلاش کردیم به این مناطق برویم و غذا به دست آن‌ها برسانیم.

تائید رعایت دستورالعمل‌ها توسط رئیس ستاد کرونا تهران

وی با اشاره به اینکه تهیه و توزیع این غذاها با رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی صورت گرفت، گفت: دکتر زالی رئیس ستاد مقابله با کرونای استان تهران روز یکشنبه ۲۴ مردادماه مصادف با ششم ماه محرم از آشپزخانه پویش بازدید کرد و ضمن تائید رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی توسط مجموعه ما، در جریان کامل تهیه و توزیع این غذاهای گرم قرار گرفت.

حقیقی‌فرد در پایان خاطرنشان کرد: پویش همسایه، تعطیل‌بردار نیست و فعالیت‌های ما با توجه به شرایط کرونایی و مشکلات مردم ادامه خواهد داشت تا یاری‌رسان همسایگان نیازمند خود باشیم.

منبع: فارس