کد خبر 1255481
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۷

شاخص بورس در هفته‌ای که گذشت با ۸۹هزار و ۵۶۶واحد افزایش، معادل ۶.۸۰درصد رشد کرد.

به گزارش مشرق، در جریان معاملات بازار سرمایه در هفته‌ گذشته طی ۵روز معاملاتی تعداد ۳۷میلیارد و ۸۸۳میلیون انواع اوراق بهادار به ارزش ۲۸۶هزار و ۹۹۰میلیارد ریال در بیش از ۳میلیون و ۷۹۵هزار و ۵۵۵دفعه مورد معامله قرار گرفت که به ترتیب ۱۰۷، ۷۲ و ۸۲ درصد رشد را نسبت به هفته قبل‌تر(که ۳ روز معاملاتی داشت) تجربه کردند.

بیشتر بخوانید:

واکنش مثبت بورس به تنفیذ حکم ریاست جمهوری رئیسی

این درحالی است که تعداد ۲۹۴۸میلیون واحد از صندوق‌های سرمایه گذاری قابل معامله در بورس تهران به ارزش کل بیش از ۴۴هزار و ۱۱۲میلیارد ریال نیز در هفته گذشته مورد معامله قرار گرفت که به ترتیب با ۱۶.۳۴ و ۲۵.۵۸ درصد افزایش همراه شدند.

این گزارش می‌افزاید: شاخص بورس در پایان معاملات هفته منتهی به ۱۵مردادماه با ۸۹هزار و ۵۵۶واحد افزایش، معادل ۶.۸درصد رشد کرد و به رقم یک میلیون و ۴۰۶هزارو ۶۱واحد رسید و شاخص کل هموزن نیز با ۶ هزار و ۵۱۸واحد افزایش، معادل ۱.۶۴درصد رشد کرد و رقم ۴۰۳هزار و ۲۶۵واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص بازار اول هم در این مدت با ۶۲هزار و ۳۲۹واحد افزایش به رقم ۱۰۵۸هزار و ۷۲۷واحد و شاخص بازار دوم با ۱۹۰هزار و ۶۱۷واحد رشد، به عدد ۲ میلیون و ۷۴۲هزار و ۵۷۸واحد رسیدند که به این ترتیب شاخص بازار اول با ۶.۲۶ درصد افزایش و شاخص بازار دوم با ۷.۴۷درصد رشد همراه شدند.