کد خبر 1246041
تاریخ انتشار: ۲۵ تیر ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۰

مهاجم پیشین استقلال گفت: استقلال با برد در دربی سروسامان گرفت و فرهاد مجیدی بدون حضور و تاثیر مدیران باشگاه حرف خود را به کرسی نشاند.

به گزارش‌ مشرق، محمد مومنی در خصوص دربی ۹۶ پایتخت و برتری استقلال در ضربات پنالتی اظهار داشت: دیداری که با ترس و استرس همراه باشد و بیشتر جانب احتیاط در آن رعایت شود، بازی خوبی نخواهد بود. در نیمه اول تیم‌ها فقط همدیگر را ارزیابی کردند و به  اتفاقات فوتبال نظر داشتند که اتفاقی نیز رخ نداد. نیمه دوم جنب و جوش بازیکنان بیشتر و به خصوص در دقایق ابتدایی موقعیت‌هایی ایجاد شد.

وی ادامه داد: پرسپولیس به دنبال استفاده از خطوط مورب عمقی استقلال بود و بیشتر وینگرهای چپ و راست خود را صاحب توپ می‌کرد و استقلال به دنبال استفاده از کانال‌های کناری بود. با این حال با توجه به آنالیز دو تیم از یکدیگر، تمام خطوط بسته شده و بیشتر بازی در یک سوم میانی رقم می‌خورد. قدرت ریسک پذیری هر دو تیم کم بود و هر دو می‌ترسند اگر توپی وارد دروازه شود نتوانند جبران کنند.

بیشتر بخوانید:

تلفات سنگین استقلال در دربی

مهاجم پیشین استقلال تصریح کرد: بیشتر برنامه‌ریزی دو تیم روی ضربات ایستگاهی بود و در این زمینه استقلال نسبت به پرسپولیس موقعیت بیشتری به دست آورد. درست است که  ضربه آل‌کثیر به تیر دروازه استقلال برخورد کرد و این مهم‌ترین و اصلی‌ترین موقعیت بازی بود، اما مهدی قایدی نیز یک تک به تک را گل نکرد و موقعیت‌هایی هم توسط مرادمند و مطهری به دلیل عدم دقت آنها از دست رفت.

مومنی با اشاره به تعویض‌های خوب مجیدی گفت: حضور مهدی‌پور در نیمه دوم روند هجومی استقلال را بهتر و این بازیکن با پاس‌های عمقی برای قایدی و مرادی کفه ترازو را به نفع آبی‌پوشان سنگین کرد. این موضوع فشار و استرس روانی را برای پرسپولیس ایجاد کرد. در پنالتی‌ها دروازه‌بان نقش بیشتری ایفا کردند و اشتباهات بازیکنان پرسپولیس بیشتر از استقلال بود. فکر می‌کنم برای مهدی عبدی زود بود که در دربی پنالتی بزند و گل‌محمدی باید دقت بیشتری کرده و از بازیکنان باتجربه‌تر استفاده می‌کرد.

وی با تمجید از نمایش فرجی در خط دفاعی پرسپولیس گفت: یکی از کارهای خلاقانه پرسپولیس استفاده از فرجی به جای حسینی بود. سیدجلال با وجود تجربه بسیار گرانبها و اینکه بازیکن بسیار خوبی است، اما شاید به دلیل شرایط سنی در تقابل‌های تک به تک و فیزیکی تبدیل به نقطه آشیل پرسپولیس می‌شد.

مومنی با تاکید بر تاثیر این برد در وضعیت استقلال گفت: استقلال با برد در دربی سر و سامان گرفت و این در شرایطی است که فرهاد مجیدی بدون حضور و تاثیر مدیران باشگاه، همیت آنها و هیئت مدیره توانست حرف خود را به کرسی بنشاند. استقلال نشان داد می‌تواند بدون حضور مدیران باشگاه نتیجه بگیرد و به پشتوانه هواداران، بازیکنان، کادرفنی و پیشکسوتان کار خود را ادامه دهد و به هیچ‌کسی نیاز ندارد. فرهاد مجیدی با این برد نشان داد مدیران هستند که از اعتبار باشگاه استفاده و بالا می‌روند و استقلال به این نفرات احتیاجی ندارد.

منبع: تسنیم