تحلیلگر سیاسی با بیان اینکه آمریکایی‌ها خفّتِ افغانستان را به‌زودی در عراق و سوریه نیز تجربه می‌کنند، ادامه داد: نیروهای مقاومت حملات خود را علیه آمریکا تشدید خواهند کرد.

به گزارش مشرق، رضا میرابیان در گفتگو با برنامه "رویداد" ضمن تحلیل دور تازه حملات نظامیان آمریکا به سوریه و عراق اظهار کرد: آمریکا طی سه هفته گذشته نیروهای مقاومت سوریه و حشدالشعبی عراق را هدف قرار داد.

وی ادامه داد: در پی این حادثه نیروهای گردان‌های حزب‌الله عراق، سیدالشهدا(ع) و جبهه مقاومت، اعلام کردند پاسخ تجاوز آمریکا را خواهند داد و دولت عراق نیز رسماً اعلام کرد که این اقدام تجاوز به تمامیت ارضی و حق حاکمیت عراق است.

میرابیان یادآور شد: در ۱۰ روز گذشته عملیات پی‌درپی در فرودگاه بغداد، سفارت آمریکا، عین‌الاسد و... اتفاق افتاد و مقر نیروهای نظامی آمریکا در سوریه نیز مورد هدف قرار گرفت.

به‌گفته این تحلیلگر سیاسی، مقاومت سوریه و عراق تأکید دارند این حملات تا زمان ترک کامل دو کشور توسط آمریکا ادامه خواهد داشت؛ خاصه آنکه آمریکا بدون رضایت پارلمان عراق حضور خود را بر ملت و دولت عراق تحمیل کرده است.

میرابیان همچنین درباره چشم انداز آینده دو کشور گفت: آمریکا در باطن مایل به خروج از عراق و سوریه نیست و فرمانده نیروهای مرکزی این کشور رسماً این مسئله را به‌بهانه مبارزه با داعش اعلام کرد.

وی ادامه داد: اگر سیاستمداران آمریکایی گاه موضع عقب‌نشینی را مطرح می‌کنند، کاهش یا جابه‌جایی نیرو را مدنظر دارند و حتی گزارش‌هایی در دست است که آمریکایی‌ها اخیراً نیروهای خود را در پایگاهِ استان اربیل افزایش داده‌اند.

میرابیان با بیان اینکه آمریکایی‌ها خفّتِ افغانستان را به‌زودی در عراق و سوریه نیز تجربه می‌کنند، ادامه داد: نیروهای مقاومت حملات خود را علیه آمریکا تشدید می‌کنند و آن‌ها نیز خشونت خود را ادامه می‌دهند ولی اگر ایالات متحده حقوق ملت عراق را نادیده بگیرد، در آینده نزدیک عملیاتی سنگین علیه نیروهای آمریکایی در عراق رقم خواهد خورد.