کد خبر 1240773
تاریخ انتشار: ۱۲ تیر ۱۴۰۰ - ۲۲:۴۴

وزارت دفاع روسیه در اقدامی تاکتیکی جهت تقویت حریم هوایی خود شماری جنگنده پیشرفته سوخو-۳۵ را در جزیره کامچاتکا مستقر کرده است.

به گزارش مشرق، روسیه اعلام کرده در اقدامی پیشگیرانه جهت تقویت حریم هوایی شرق دور خود شماری جنگنده «سوخو-۳۵»  را در شبه جزیره «کامچاتکا» مستقر کرده است.

به گزارش وبگاه «دیفنس بلاگ» روسیه دسته‌های پروازی از جنگنده‌های سوخو-۳۵۵ رابه شبه جزیره «کامچاتکا» در شرق دور این کشور فرستاده است. کامچاتکا در مرز اقیانوس آرام و دریای اوختسک یکی از مهمترین مناطق در منطقه است که منافع ایالات متحده ، چین و ژاپن به هم گره می‌خورد.

رسانه‌های روسی گفتند که جنگنده‌های سوخو-۳۵ به جنگنده‌های رهگیر از نوع «میگ-۳۱» خواهند پیوست.

منابع مطلع نظامی گفته‌اند که روسیه  همچنین در حال به‌روزرسانی  پایگاه هوایی «یلیزوو» است  به طوریکه این مکان مهم نظامی برای استقرار هواپیماهای جنگی جدید ساخته و سامانه‌های ارتباطی و ناوبری آماده شود.  این کار از بهار امسال آغاز شده است.

این در حالی است که سخنگوی دستگاه دیپلماسی روسیه اعلام کرده که نیروهای این کشور با دقت رزمایش بین آمریکا و ژاپن نزدیک مرزهای شرقی روسیه را زیر نظر دارند. «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در رابطه با رزمایش نظامی ژاپن و آمریکا برگزار شد گفت، روسیه رزمایش نظامی ژاپن و ایالات متحده را برای تامین امنیت مرزهای خود زیر نظر دارد.

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه گفت: «ما نمی‌توانیم به حجم بی سابقه حضور نیرو در قلمروی ژاپن توجه نکنیم. ما رزمایش در جزیره «هوکایدو»، نزدیک مرزهای روسیه را زیر نظر داریم.»

تحلیلگران بر این باورند که هدف از این رزمایش نشان دادن هماهنگی نزدیک نظامی بین دو کشور در تقابل با روسیه و جین است. قرار است این رزمایش تا یک هفته دیگر ادامه یابد.

مرکز کنترل دفاع ملی روسیه چندی قبل اعلام کرد که یک فروند جنگنده روسی «سوخو-۳۰» این کشور یک هواپیمای گشتی نیروی هوایی ژاپن را بر فراز «دریای ژاپن» و دریای «اوخوتسک» رهگیری کرد.

 مرکز کنترل هوا فضای روسیه اعلام کرد که هواپیمای گشت زنی ژاپنی « OP-۳C» را که از طریق آبهای دریای اوخوتسک و دریای ژاپن در حال نزدیک شدن به مرز روسیه بود، شناسایی کرد. به دنبال اعلام سامانه‌های راداری روسیه مبنی بر رویت یک هدف هوایی که قصد نزدیک شدن به مرزهای این کشور را دارد یک جنگنده سوخو-۳۰ شرق روسیه به منظور شناسایی و دفع هدف به سرعت عازم ماموریت شد.

منبع: فارس