کد خبر 1236768
تاریخ انتشار: ۳ تیر ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۱

به گزارش مشرق علی مهدیان در رشته توئیتی نوشت: در ماجرای ۸۸، هم به رای مردم بی احترامی شد، هم به نظام سوء ظن، خیلی ها قصه را دعوای احمدی نژاد_میرحسین دیدند برای همین سکوت کردند از مراجع عظام تا سیاسیون ساکت سوپر انقلابی، اما او یک تنه ایستاد. محکم و مصمم. 

چهار سال بعد که روحانی با پنجاه و یک درصد رای آورد، همه آن ادعاها پاک شد.دروغ میرحسین و اصلاحات معلوم شد نظام قابل اعتماد و رای مردم تعیین کننده پشت دولت غربگرا ایستاد پروژه مذاکره را جلو ببرند. هم گفتمان بی اعتمادی به آمریکا را پیش برد هم اقتصاد مقاومتی،هم اعتماد به مسئولین سخت بود و پیچیده. عده ای گفتند طرح او معلوم نیست. عده ای متهمش کردند. عده ای باز هم سکوت کردند و او یک تنه این طرح پیچیده را جلو برد. خروجیش جمع شدن پرچم سیاه خاورمیانه جدید بود و رشد بی اعتمادی به دشمن، تجربه ای تاریخی و جدی شدن طرح اقتصاد مقاومتی و البته رسوا شدن جریان بزک.

پای نظام ایستاد. آنروز که تصمیم سران مبنی بر قصه بنزین اعلام شد، حمایت کرد. وقتی مجلس میرفت که دولت جریان بزک را که حالا در ذهن خیلی از مردم منفور بود، استیضاح کند، مقابلشان ایستاد که در مقابل دشمن پالس ضعف و شکن از نظام مخابره نشود. خط قرمزش شکستن بروز یک پارچگی در ساختار بود.

تنها سردار نافذ البصیره اش را شهید کردند، خم به ابرو نیاورد، تا نظام به عنوان یک رفتار نادر در دهها سال اخیر سیلی به آمریکا بزند جلوی چشم دنیا، نظام مقتدر بماند. مردم رشد کنند. خون سردار هم خرج همین شد. و او گفت داریم پیش میرویم.

گفت از بن دندان به مردمسالاری معتقدم پس با این دولت کار میکنم. گذشت تا هنگامه انتخابات شد، حالا همه لابی گرها از اهل تکرار و غیرتکرارش آمدند که پا درمیانی کنند تا بالاتر از قانون راه نفس  بهشان بدهد. میدانستند صبر و حکمتش چه بلایی سرشان آورده. او اما همانقدر مقتدر ایستاد.

جریان بزک غرب شد دو سه ملیون رای، سروش و ملکیان و خاتمی و کروبی و همه هم پشتش بودند. اما کنار رفت. کل پروژه تحریم انتخابات هم با رای چهل و نه درصدی_یعنی کمتر از دو درصد ریزش نسبت به پایین ترین مشارکت_هوا شد. این معنای روشنی برای غرب داشت. یعنی اساسا تحریمهای بی سابقه هیچ شد.

آقای جمهوری اسلامی واقعه بی سابقه در طول تاریخ را رقم زد با مردمی که به قول امام بهتر از مردم دوران پیامبر بودند. جریان های پر ادعا مثل میرحسین ملعون و احمدی نژاد نمک به حرام نیز بیش از پیش در پیله تنگ خرده گفتمان محفلی شان محصور شدند. امید به جامعه تزریق شد و کشور نفس کشید.

گفتمانی که او یک تنه فریاد میزد یعنی اقتصاد مقاومتی و دولت جوان انقلابی مهیای اقامه شدن بود. طعم گام دوم احساس میشد. ادامه راه ساده نیست ولی این پیرمرد هشتاد و چند ساله بصیر و صبور ایستاده است.

کذلک یضرب الله الحق و الباطل فاما الزبد فیذهب جفاء و اما ما ینفع الناس فیمکث فی الارض

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.