کد خبر 1220917
تاریخ انتشار: ۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۷

نایب رئیس انجمن داروسازان ایران، از رفع مشکل قانونی برای دریافت تعرفه نسخه الکترونیک در داروخانه ها خبر داد و گفت: این تعرفه می بایست از سوی هیات وزیران ابلاغ شود.

به گزارش مشرق، سید علی فاطمی، به مشکلات داروخانه ها برای نسخه خوانی الکترونیک اشاره کرد و افزود: مشکلی که داروخانه ها برای ارائه خدمات دارویی در قالب نسخه الکترونیک داشتند، صرف وقت زیاد و هزینه های مترتب بر آن بود که با تعیین تعرفه برای نسخه الکترونیک، این مشکل قانونی رفع شده است.

بیشتر بخوانید:

اعلام زمان آغاز «نسخه‌نویسی الکترونیک» در مراکز روستایی

وی با عنوان این مطلب که اعتبار مورد نظر برای دریافت تعرفه نسخه الکترونیک در قانون بودجه ۱۴۰۰ آمده است، ادامه داد: از همین رو لازم است که هیات وزیران این تعرفه را ابلاغ کند.

فاطمی گفت: وزیر بهداشت این مصوبه را به هیات وزیران برده و منتظر ابلاغ آن هستیم.

نایب رئیس انجمن داروسازان ایران با اشاره به زمان بر بودن نسخه خوانی الکترونیک در داروخانه ها، افزود: به طور میانگین در هر نسخه بین ۵ تا ۶ قلم دارو نوشته می شود که می بایست تک تک داروها ثبت و مشخصات بیمار نیز استعلام شود. همین مسئله، زمان زیادی را می برد و لازم است که نیروی انسانی بیشتری به کار گرفته شود.

وی در عین حال به اختلالات اینترنتی برای ثبت نسخه در سامانه اشاره کرد و گفت: مشکلات نسخه خوانی الکترونیکی فقط با تعیین تعرفه حل نمی شود.

فاطمی با عنوان این مطلب که محل تولید نسخه در مطب است، ادامه داد: تفاوتی که برای تعرفه نسخه کاغذی و الکترونیکی در نظر گرفته اند بین ۸ تا ۲۰ هزار تومان است و به طور میانگین بابت نسخه نویسی الکترونیکی به هر پزشک ۱۴ هزار تومان پرداخت می کنند. در حالی که این پرداختی برای هر نسخه الکترونیکی در داروخانه ها ۵ هزار تومان است.

منبع: مهر