کد خبر 1211892
تاریخ انتشار: ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۰۸:۲۹

«سیف الله آجرلو» معلم روستایی دوردست در این کشور است که ۲۹ سال است به صورت رایگان برای دانش آموزان دبستانی روستا تدریس می‌کند و در شرایط این روزهای کرونایی ایثار همچنان ادامه دارد.

به گزارش مشرق، "سیف‌الله آجرلو" معلمی از مناطق محروم کشور است، معلمی که سال‌هاست کلاس‌های ۶ پایه روستای محل زندگی‌اش را اداره می‌کند و نسل به نسل کودکان روستا پای آموزش‌های او نشسته‌اند، دانش‌آموزان سال‌های دوردست حالا استاد دانشگاه، معلم و روحانی شده‌اند و این بار او معلمی برای فرزندان آنها را تجربه می‌کند.

بیشتر بخوانید:

روستایی با جمعیت صد در صد باسواد +عکس

آجرلو ۲۹ سال است که به‌صورت رایگان در شیفت دوم به دانش‌آموزان روستایش درس می‌دهد تا ۶ پایه بودن کلاس‌ درس مانع یادگیری دقیق و کیفی کودکان نشود. (یکی از انتقادات به کلاس‌های چند پایه، اُفت کیفیت و میزان یادگیری دانش آموزان است)

اما روایت ماجرا از زبان آقای معلم را در ادامه می‌خوانیم:

"ساعت ۷.۳۰ صبح تا ۱۲.۱۵ ظهر شیفت اول کاری‌ام است که برای دانش‌آموزان پایه‌های اول تا سوم دبستان تدریس دارم و شیفت دوم از ساعت ۱۳ تا ۱۷.۳۰ با دانش‌آموزان پایه‌های چهارم تا ششم است.

۱۴ دانش‌آموز دارم و طبق قانون و بخشنامه آموزش و پرورش باید به تمام آنها در یک شیفت درس بدهم اما از آنجایی که تدریس ۶ پایه دوره ابتدایی در یک کلاس درس عملاً امکان‌پذیر نیست و دانش‌آموزان دروس را یاد نمی‌گیرند آنها را به دو گروه در شیفت صبح و بعدازظهر تقسیم کردم.

در تمام این سال‌ها برای رضای خداوند و یادگیری مناسب دانش‌آموزان به صورت رایگان در شیفت دوم تدریس کردم تا حداقل کودکان روستا، درس‌ها را دقیق یاد بگیرند؛ تصور کنید اگر بخواهم ۶ پایه را در کنار هم درس بدهم، دانش‌آموز اول دبستان باید " آب، بابا" را یاد بگیرد و همچنان در کلاس درس حضور داشته و مطالب درسی پایه ششم را بشنود، طبیعی است کودک خسته می‌شود و شادابی کلاس درس از بین می‌رود.

باور دارم که همه چیز پول نیست و گاهی برای رضای خدا و شادی کودکان باید گام برداشت، برکت این ماجرا را در زندگی‌ام دیده‌ام و عزتی  که امروز دارم ناشی از لطف خداوند است."

منبع: تسنیم