کد خبر 1211130
تاریخ انتشار: ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۰

اسحاق جهانگیری مدعی شده در انتخابات شرکت کنیم تا شهر را به مافیا واگذار نکنیم.

سرویس سیاست مشرق- اقدامات و کنش‌های لیدرهای جریان اصلاحات و تدبیری‌های دولت مانند ظریف، جهرمی، جهانگیری و به‌زودی زنگنه و شریعتمداری نشان می‌دهد آسمان سیاسی کشور در انتخابات ۱۴۰۰ با لشگری از چهره‌های این طیف برای هجمه، تخریب، فضاسازی، عملیات روانی، قطبی‌سازی و تثبیت انگاره‌هایی مبنی بر نقش مخالفان دولت در شرایط موجود روبرو خواهد شد.

شب گذشته معاون اول رئیس‌جمهور که همواره خودش را هیچ‌کاره دولت می‌داند در شبکه کلاب هاوس ادعای عجیبی را مطرح کرده و گفت: باید در انتخابات شرکت کنیم تا شهر دست مافیا نیافتد! بعد از دوگانه سازی میدان و دیپلماسی، واژسازی جدید دولت بروی «مافیا» رفته است.

اشاره جهانگیری بازی مافیا یک سرگرمی غربی است که در طی آن شهروندان با کمک یکدیگر مانع از نفوذ دشمن در شهر می‌شوند، البته باید به معاونی که به گفته خودش توانایی جابه‌جایی یک منشی را هم ندارد گفت: شما خودتان را به خواب‌زده‌اید، شهر مدت‌هاست که بابی تدبیری دولت اصلاح‌طلب روحانی در دست مافیا افتاده و تنها در یک فقره، در 2 سال و نیم منتهی به شهریور ۱۳۹۹، بیش از ۵۷ میلیارد دلار با نرخ ۴۲۰۰ تومان بین ذی‌نفعان توزیع‌شده است. این توزیع عجیب ارز به کالاهایی مانند قطعات خودرویی، گوشی موبایل، خوراک دام و چندین قلم کالای دیگر پرداخت‌شده و به‌تدریج از حجم کالاهای مشمول دریافت ارز ترجیحی کاسته شده است.

ارزی که از خون‌دل مردم و منافع عمومی به‌دست‌آمده در دست چهره‌های ویژه نزدیک به دولت چون مالک هفت‌تپه انباشت شده و او آن‌ها را صرف مقاصد سیاسی کرده‌اند و حالا دلیل اصلی افزایش نرخ ارز و نوسانات مکرر آن به ذی‌نفعان دولت بازمی‌گردد که به دلار ۴۲۰۰ تومانی دسترسی داشتند و دارند و در دلارهای بالاتر حاشیه سود آن‌ها بیشتر می‌شود!

سعید لیلاز از کارشناسان اقتصادی حامی دولت چندی پیش اذعان کرد که تصمیم غلط دولت در تعیین دلار ۴۲۰۰ تومانی منجر به ازدست‌رفته حدود ۷۰ تا ۸۰ تن طلا شد.

لازم به ذکر است که «مهدی جهانگیری» برادر معاون اول دولت روحانی به جرم قاچاق حرفه‌ای ارز به مبلغ ۶۰۷ هزار و صد یورو، ۱۰۸ هزار دلار به دو سال حبس، ضبط ارز و جزای نقدی چهار برابر بهای ریالی ارز قاچاق شده محکوم شد. وی در پرونده دیگری به جرم تحصیل مال نامشروع به مبلغ بیش از ۴۵۶ میلیارد و ۲۱۶ میلیون و ۷۵۰ هزار ریال به تحمل دو سال حبس و رد مال محکوم‌شده است. البته معاون اول رئیس‌جمهور در شب گذشته هر نوع رابطه سببی و یا نسبی با برادرش را نفی کرد و احتمالاً باید برادر قاچاقچی از فردای انتخابات به دنبال خانواده واقعی خود بگردد!

درنهایت آنکه آقای جهانگیری خوب است بداند که اگر این شهر در آستانه سقوط هم باشد، دوباره آن را پس می‌گیریم؛ اما شما مراقب باشید برای مواهب انتخاباتی سقوط نکنید. معاون اول رئیس‌جمهور؛ قاعدتاً سر از این بازی جدید غربی‌ها درنمی‌آورد؛ اما مشاورانی دارد که احتمالاً بازی مافیا را خوب بلدند.

هم دستی برخی از اصلاح طلبان با اغتشاش گران در روز افزایش قیمت بنزین تنها بخشی از بازی مافیا برای سقوط شهر بود؛بهتر است جهانگیری پاسخ دهد چه کسانی  دستوالعمل  imf  برای گران کردن زندگی مردم را به هیئت دولت آوردند؟