کد خبر 1204164
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۹

یک عضو پارلمان عراق گفت که رد پای موساد در دو حادثه تروریستی امروز انفجار بغداد و حمله به تیپ ۳۰ الحشد الشعبی در نینوی به وضوح دیده می‌شود.

به گزارش مشرق، عضو جنبش عصائب اهل الحق عراق، دو رخداد تروریستی انفجار منطقه  الحبیبیه بغداد و هدف گرفته شدن ایستگاه امنیتی وابسته به تیپ۳۰ الحشد الشعبی مستقر در استان نینوی را واکنش به تخریب ستاد اطلاعاتی موساد در اربیل دانست.

بیشتر بخوانید:

مسئول حمله به مرکز موساد در عراق مشخص شد

به گزارش پایگاه خبری موازین نیوز، «حسن سالم» امروز (چهارشنبه) در بیانیه‌ای گفت: این دو رخداد پس از یک روز از حادثه هدف قرار گرفتن ستاد اطلاعاتی موساد در اربیل صورت گرفته است و رد پای اسرائیل و جدایی‌طلبان را می‌توان به وضوح در این دو حادثه دید، به گونه‌ای که شبه نظامیان بارزانی (پیشمرگه) تیپ ۳۰ الحشد الشعبی را مورد اصابت راکت قرار دادند و همزمان با آن انفجار خودروی بمب‌گذاری شده در الحبیبیه رخ داد.

عضو پارلمان عراق با طرح این سوال که چرا سیاستمداران عراقی نسبت به قضیه وجود مرکز جاسوسی، ترور و بمب‌گذاری متعلق به موساد در اربیل سکوت اختیار کرده‌اند، گفت: دلیل اینکه حمله به تیپ ۳۰ الحشد الشعبی و انفجار الحبیبیه رخ داد، چیزی جز تخریب ستاد اطلاعاتی موساد نبوده است و رد پای اسرائیل و جدایی طلبان به وضوح در آن پیداست.

او از دولت و کمیته امنیت و دفاع پارلمان عراق خواست در خصوص این دو جنایت تحقیق کند و ضمن بررسی وجود مرکز موساد در اربیل، دولت منطقه کردستان عراق را به دلیل خیانت در این خصوص بازخواست و مجازات کند.

منبع: فارس