کد خبر 1200947
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردین ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۶

یکی از تحلیلگران عراقی با اشاره به اینکه ۶۰۰۰ انتحاری خود را در عراق منفجر کرده اند این سئوال را مطرح کرده است که چرا عوامل انتحاری سعودی خود را در میان صهیونیستها منفجر نمی کنند؟

به گزارش مشرق، علی فاهم تحلیلگر عراقی با انتشار پستی توئیتری نوشت: ۶۰۰۰ انتحاری خود را میان عراقیها منفجر کرده اند برای من یادآوری کنید که چه تعداد انتحاری سعودی خود را در اسرائیل منفجر کرده اند؟

قبلا نیز نعیم العبودی نماینده پارلمان عراق در صفحه توییتر خود به خبر مربوط به اعزام ۴ هزار عامل تروریستی توسط ریاض به عراق واکنش نشان داده و اعلام کرده بود:  اگر بخواهیم حساب و کتاب کنیم باید این ۴ هزار نفر را به ۵ هزار انتحاری قبل از سال ۲۰۰۷ اضافه کنیم. همه این افراد از یک کشور عربی آمدند و هدف آنها تکه تکه کردن اجساد عراقی ها بود. سوالی که مطرح می شود این است که علت این سطح از کینه و نفرت که این کشور همسایه علیه ما دارد چیست و چرا؟

احمد الکنانی نماینده فراکسیون صادقون هم قبلا اعلام کرده بود: عربستان سعودی ۵ هزار انتحاری به عراق فرستاد و این مسئله براساس اظهارات حیدر العبادی نخست وزیر پیشین عراق ثابت شده است و انتحاری ها بسیاری را به شهادت رسانده و هزاران نفر عراقی را یتیم و بیوه کرده اند.

منبع: مهر